מטרתה של לשכת המדען הראשי לסייע להנהלת משרד החינוך בגיבוש "מדיניות מבוססת נתונים" (evidence-based policy). ידע הנשען על מחקר יכול לסייע באיתור צרכים, באבחון גורמים ובגיבוש הצעות לדרכי התמודדות עם אתגרים במערכת.
לשם כך, פועלת לשכת המדען הראשי לקידום מחקרים במספר ערוצים:
- הערוץ הראשון - קולות קוראים למחקר ופיתוח בנושאים שהוגדרו כרלוונטיים על-ידי מטה משרד החינוך שמטרתם פיתוח כלים וגישות חדשות, מבוססי מחקר לאתגרי השדה החינוכי.
- הערוץ השני – קולות קוראים למחקר יישומי בחינוך בנושאים שהגודרו כרלוונטיים על-ידי מטה משרד החינוך ושבהם חסר ידע לקבלת החלטות.
מחקרים אלו מלווים על-ידי ועדה מלווה המורכבת מצוות החוקרים, אנשי המקצוע במשרד, צוות לשכת המדען הראשי ומלווה מתודולוגי שהינו חבר סגל או חבר סגל בגמלאות במוסד אקדמי.
- הערוץ השלישי - "מלגות המדען הראשי לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך" שמטרתה פיתוח תשתיות ידע עדכניות אשר יתנו מענה לאתגרי המעשה החינוכי במאה ה- 21 ויתמכו בקידום מדיניות משרד החינוך.
הקולות הקוראים מתפרסמים מעת לעת באתר האינטרנט של לשכת המדען הראשי. הודעה על פרסומם מופיעה בדף הבית וכמו-כן נשלחות הודעות לאוניברסיטאות ולמכללות.
כל הפרטים הנדרשים לביצוע המחקרים השונים ותקציבי המחקר מופיעים בקולות הקוראים.
מהלך פרסום ה"קולות הקוראים" מחליף את הקרן לתמיכה במחקרים שבמסגרתה נערכו תחרויות שנתיות.
קישורים חשובים