מטרתה של לשכת המדען הראשי לסייע להנהלת משרד החינוך בגיבוש "מדיניות מבוססת נתונים" (evidence-based policy). ידע הנשען על מחקר יכול לסייע באיתור צרכים, באבחון גורמים ובגיבוש הצעות לדרכי התמודדות עם אתגרים במערכת.
לשם כך, פועלת לשכת המדען הראשי לקידום מחקרים במספר ערוצים:
- הערוץ הראשון - קולות קוראים למחקר ופיתוח בנושאים שהוגדרו כרלוונטיים על-ידי מטה משרד החינוך שמטרתם פיתוח כלים וגישות חדשות, מבוססי מחקר לאתגרי השדה החינוכי.
- הערוץ השני – קולות קוראים למחקר יישומי בחינוך בנושאים שהגודרו כרלוונטיים על-ידי מטה משרד החינוך ושבהם חסר ידע לקבלת החלטות.
מחקרים אלו מלווים על-ידי ועדה מלווה המורכבת מצוות החוקרים, אנשי המקצוע במשרד, צוות לשכת המדען הראשי ומלווה מתודולוגי שהינו חבר סגל או חבר סגל בגמלאות במוסד אקדמי.
- הערוץ השלישי - "מלגות המדען הראשי לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך" שמטרתה פיתוח תשתיות ידע עדכניות אשר יתנו מענה לאתגרי המעשה החינוכי במאה ה- 21 ויתמכו בקידום מדיניות משרד החינוך.
הקולות הקוראים מתפרסמים מעת לעת באתר האינטרנט של לשכת המדען הראשי. הודעה על פרסומם מופיעה בדף הבית וכמו-כן נשלחות הודעות לאוניברסיטאות ולמכללות.
כל הפרטים הנדרשים לביצוע המחקרים השונים ותקציבי המחקר מופיעים בקולות הקוראים.
מהלך פרסום ה"קולות הקוראים" מחליף את הקרן לתמיכה במחקרים שבמסגרתה נערכו תחרויות שנתיות.
קישורים חשובים
מחקרים בביצוע