מחבר: ד"ר איתי אשר ז"ל
תמצית הסקירה
סקירה קצרה זו בוצעה בהזמנת המינהל הפדגוגי.
השאלות המרכזיות הנדונות בסקירה:
- במה מתמקד המחקר על מעברים בין גן חובה לכיתה א'?
- אילו גורמים מסייעים ואילו גורמים מפריעים למעבר חלק מהגן לכיתה א'?
- מה מאפיין תכניות אפקטיביות לסיוע במעבר?
מבין תכניות ההתערבות נזכרות שתי תכניות ישראליות - "מעברים" ו"האתג"ר"
(HIPPY) ותכנית אמריקאית - HeadStart. המחקרים בנושא מדגישים את הצורך להתמקד במוכנות רגשית ולערב את ההורים בתהליך המעבר.
לקריאת הסקירה