שילוב יישומונים מתמטיים ברצף ההוראה ד"ר ארנון הרשקוביץ, אוניברסיטת תל-אביב שם המחברים: ד"ר ענת כהן, אוניברסיטת תל-אביב, ד"ר קובי גל, האוניברסיטת תל אביב , פרופ' מיכל טבח אוניברסיטת תל-אביב תמצית המחקרפרוייקט שימב"ה –שילוב יישומונים מתמטיים ברצף ההוראה שואף להעצים את ההוראה והלמידה בתחום המתמטיקה. להשגת שילוב מוצלח של יישומונים מתמטיים המורה צריך לנצח על ההוראה באופן אפקטיבי והיישומונים צריכים להיות שזורים בתכנית הלימודים באופן שיטתי ועקבי. לפיכך, מטרות המחקר הן לעודד שינוי פדגוגי משמעותי וארוך טווח בקרב מורים למתמטיקה בנוגע לשילוב יישומונים מתמטיים כמשאב מרכזי ברצף ההוראה באופן שיטתי ומובנה; כתוצאה מכך, לשפר את דפוסי הלמידה של התלמידים תוך שימוש ביישומונים אלו. מטרות אלו תושגנה על ידי הנגשה של כלים תומכי החלטה (decision support tools) מבוססי קובצי יומן (log files) למורים, ושל פרקטיקות הוראה מתוקפות אמפירית אשר יסייעו להם בשילוב מושכל של יישומונים ברצף ההוראה ולאורך שנת הלימודים. במהלך המחקר תפותח מסגרת אשר תסייע למורים בבחירת ישומונים מתמטיים להוראה. כמו כן, תפותח, תיושם, תוערך ותעודכן תכנית להתפתחות מקצועית על בסיס ריבוי חקרי מקרה לאורך שלוש השנים. פיתוח כלים תומכי החלטה עבור המורים יתבצע באמצעות מתודולוגיות מתחום ניתוח הלמידה (learning analytics). כלים אלו יפותחו על בסיס ניתוח נתונים המצטברים בקבצי יומן, והמתעדים את האינטראקציה של התלמידים עם היישומונים המתמטיים. הערכת הלמידה של התלמידים תתבסס הן על ניתוח נתונים שנאספים בקובצי היומן בעת האינטראקציה עם יישומונים מתמטיים והן על מבחני הערכה ארצית (מיצ"ב) – שניהם בהשוואה לקבוצות ביקורתקול קורא: קידום השימוש בטכנולוגיות להוראת תחומי הדעת מטרות התכניתפיתוח גישות חדשות מבוססות מחקר לקידום השימוש בטכנולוגיות בשירות ההוראה והלמידה בתחומי הדעת הנבחרים, בהתאם לתכנית הלימודים. קידום המחקר היישומי במערכת החינוך למען שיפור הישגיה.עידוד מצוינות מחקרית בתחום השימוש בטכנולוגיות להוראה ולמידה בתחומי הדעת. בשיתוף עםהמזכירות הפדגוגית (אגף מדעים), מינהל מדע וטכנולוגיה והאגף לחינוך יסודי-המינהל הפדגוגיתוצרי המחקרדו"ח שנתי - סיכום שנה ראשונההצעת מחקר (באנגלית )דו"ח מסכם