הקשר בין תרבות ארגונית בבתי ספר והישגי תלמידים בחטיבות ביניים שם המחבר : פרופ' שאול אורג ופרופ' יאיר ברזוןשנת הוצאה:2016 תמצית המחקר התמקדנו במחקר הנוכחי -בהשלכות של תרבות בית הספר על הישגי תלמידים. תרבות ארגונית נוגעת לערכיםהמרכזיים המודגשים בבית הספר, באמצעות נהלים, סמלים, והתנהגויות סגל ההוראה והתלמידים. במחקרים קודמים נמצא שממדי תרבות משמעותיים בבתי ספר הם תמיכה, הישגים, חדשנות, ויציבות.מעבר לבחינת השלכות התרבות הבית ספרית על הישגי-התלמידים, רצינו במחקר הנוכחי לבחון גם מנגנונים באמצעותם התרבות קשורה להישגיהתלמידים וכאלו שעשויים לחזק או להחליש את ההשלכות של תרבות בית הספר על הישגי התלמידים. התמקדנו במחקר בהישגים של בתי הספר בציוני המיצב ובמידת השיפור בציונים אלו לאורך זמן, מצאנו כי מבין ממדי התרבות הארגונית, תרבות המדגישה הישגים הייתה משמעותית בניבוי הישגי תלמידים. כמו כן, מצאנו שהקשר בין תרבות המדגישה הישגים לבין תוצאות המיצב תווך על ידי ליבת ההוראה, המוגדרת כאיכות ההוראה ואיכות הקשר שמורים יוצרים עם תלמידיהם עם התמקדות בהישגים. תוצרים מחקר דוח מסכם