ד"ר איתי אשר
המושג "מיומנויות המאה ה-21" רווח מאד בשיח החינוכי והפוליטי בשנים האחרונות, אך הגדרתו לא תמיד ברורה. ההגדרה המושגית וההיכרות עם המחקר האמפירי בנושא הכרחיים על מנת לקדם את המעבר מסיסמאות לעשייה בשטח.
סקירה קצרה זו, הממשיכה את הסקירה המחקרית על המושג "למידה משמעותית" במבט מחקרי, פותחת פתח לעיסוק בשאלות הבאות:
- מהו הרקע הסוציולוגי לעלייתו של המושג/מותג "מיומנויות המאה ה-21"?
- מה משמעותה של ה"תנועה" הגלובלית לרפורמה חינוכית מבוססת-מיומנויות?
- מהם שורשיה הרעיוניים של גישה חינוכית זו?
- האם קיימת טקסונומיה (רשימה מחולקת להיררכיות) מוסכמת למיומנויות?
- מהן העדויות אמפיריות לקשר בין המיומנויות הללו למדדים שונים של הצלחה בבגרות?
- כיצד רצוי ללמד ולהעריך את מיומנויות המאה ה-21?
להורדת הסקירה