
תקופת משבר הקורונה וסגירת בתי הספר כניסיון למנוע את התפשטות המגיפה שינו את פני המציאות עבור מורים, תלמידים והוריהם, ובתוך כך את זו של חוקרי חינוך וקובעי מדיניות חינוכית בישראל. השינוי החד שהמשבר הביא עמו חייב את מערכת החינוך לחשוב מחדש על תפיסות וגישות חינוכיות כדי שתוכל לתת מענה הולם לאתגרי השעה. על מנת להבטיח שתהליך זה ילווה בידע ונתונים מחקריים, לשכת המדען הראשי פעלה במשך תקופה זו למימוש חזונה כגשר בין מקבלי החלטות במשרד החינוך וחוקרים מובילים מהאקדמיה הישראלית ובעולם. פעילותנו בתקופה זו כללה ייזום והובלה של חמש קבוצות חשיבה של חוקרים מהאקדמיה שסייעו לגיבוש מתווה מדיניות להוראה מקוונת; קיום שיחות ועידה מקוונות של חוקרים ואנשי משרד החינוך; התאמת הנהלים וההיתרים למחקרים בחינוך למגבלות המשבר; קידום והנגשה של ידע מחקרי רלוונטי לכלל הציבור הרחב. לחצו כאן כדי ללמוד עוד על פעילותינו הענפה בתקופת משבר הקורונה.
לצפייה במצגת של פעילות הלשכה בתקופת הקורונה
לחץ כאן