משרד החינוך והרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) מזמינים מומחים בתחום החינוך ובתחומי המדידה והערכה וכן מוסדות אקדמאיים, מכוני מחקר, עמותות וקרנות פילנתרופיות לשלוח את עמדותיהם והמלצותיהם באשר לגיבוש מחדש של מדיניות הערכה של בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במערכת החינוך.
מנכ"ל המשרד מינה ביום 14.04.2019 צוות מקצועי בראשותו שמטרתו לגבש תפיסה מערכתית והמלצות למודל לקידום ולשיפור מערכת החינוך בישראל, ובכלל זאת:
-
הגדרה של התחומים הנדרשים להערכת מערכת החינוך, הן ברמה ארצית והן ברמה בית-ספרית: ידע, מיומנויות, ערכים, אקלים בית-ספרי, סביבה פדגוגית ועוד.
-
בחינה של מודלים שונים להערכה תוך התייחסות, בין השאר, לממדים הבאים:
- מטרות ההערכה: מה רוצים להעריך? את מי רוצים להעריך? מי בעלי העניין? מהן יגזרו:
- רמת המדידה (ארצית, בית ספרית, אישית)
- מטרות המדידה (מעצבת, מסכמת)
- סוג המדידה (פנימית, חיצונית)
- תחומים נמדדים (תחומי דעת, מיומנויות וכדומה)
- תדירות ומועד המדידה (כל שנה, אחת לכמה שנים)
- דרגות כיתה (קבועות, מתחלפות)
- מושאי המדידה (תלמידים, מורים, מנהלים, הורים)
- אופני המדידה (ממוחשבת, אדפטיבית, מותאמת, אורכית)
- התאמה לאוכלוסיות שונות (מגזרים, צרכים מיוחדים)
- אופן פרסום תוצרי המדידה
- אפיון מודלים של הערכה שהינם ברי ביצוע, תוך מיפוי יתרונותיהם וחסרונותיהם.
הצוות ישמח להסתייע בציבור המומחים לשם גיבוש המלצותיו ומבקש לקבל התייחסות בכתב עבור הנושאים שפורטו לעיל. את ההתייחסות, אשר לא תעלה על 750 מילים (לא כולל נספחים), יש לשלוח לתיבת הדוא"ל
evaluation@education.gov.il עד ליום 06.06.2019 לאחר מועד זה לא יתקבלו התייחסויות נוספות .
הצוות יבחן את ההתייחסויות שיתקבלו ושומר לעצמו את האפשרות לזמן משיבים לקול הקורא להציג את עמדתם. כמו כן המשרד שומר לעצמו הזכות לפרסם את ההתייחסויות שיתקבלו. גורם המעוניין כי פנייתו או חלקים ממנה לא יפורסמו או יפורסמו בלי ציון שמו יציין הדבר באופן בולט בפנייתו. בהתייחסותכם נא ציינו: שם המגיש; כתובת דוא"ל; טלפון.
תודה מראש על השתתפותך!