בין תשע"ה לתשע"ו: עליות בהישגים במרבית מבחני המיצ"ב ויציבות בשאר המבחנים
צמצום פערים: עליות משמעותיות בהישגים של תלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך שהובילו לצמצום פערים
שר החינוך, נפתלי בנט: "החזון שלי הוא שלכל תלמיד במדינת ישראל תהיה הזדמנות שווה, בין שהוא נולד ברמת השרון, באופקים, ברהט או בבני ברק. הדרך עוד ארוכה אך עשינו צעד ראשון. נתוני המיצ״ב לשנת תשע״ו מעידים על צמצום פערים מובהק. העלייה המשמעותית בהישגים של תלמידים מרקע חלש מראה שכך מצמצמים פערים - מחזקים את החלשים מבלי להחליש את החזקים".
לדו"ח המלא
לתקציר הדו"ח
נתונים נבחרים מתוך מיצ"ב תשע"ו
הישגים לימודיים – כלל בתי הספר
כיתות ה' – כלל בתי הספר
-
אנגלית – עליה של 18 נקודות (מ- 524 ל- 542)
-
מתמטיקה – עליה של 9 נקודות (מ- 545 ל- 554)
-
עברית – ללא שינוי (537 נקודות)
-
ערבית – עליה של 13 נקודות (מ- 560 ל- 573)
כיתות ח' – כלל בתי הספר
-
אנגלית – ללא שינוי (מ- 514 ל- 517 נקודות)
-
מתמטיקה – ללא שינוי (532 נקודות)
-
עברית – עליה של 18 נקודות (מ- 540 ל- 558)
-
ערבית – עליה של 21 נקודות (מ- 518 ל- 531)
-
מדע וטכנולוגיה – עליה של 12 נקודות (מ- 552 ל- 564)
צמצום פערים – רקע חברתי כלכלי נמוך – מגזר יהודי
כיתות ה' – מגזר יהודי
-
אנגלית – עליה של 21 נקודות (מ- 504 ל- 525)
-
מתמטיקה – עליה של 14 נקודות (מ- 520 ל- 534)
-
עברית – ללא שינוי (מ- 500 ל- 504 נקודות)
כיתות ח' – מגזר יהודי
-
אנגלית – עליה של 13 נקודות (מ- 483 ל- 496 נקודות)
-
מתמטיקה – עליה של 12 נקודות (מ- 477 ל- 489)
-
עברית – עליה של 29 נקודות (מ- 481 ל- 510)
-
מדע וטכנולוגיה – עליה של 25 נקודות (מ- 500 ל- 525)
צמצום פערים – רקע חברתי כלכלי נמוך
–
מגזר לא יהודי
כיתות ה' – מגזר לא יהודי
-
אנגלית – עליה של 35 נקודות (מ- 490 ל- 525)
-
מתמטיקה – עליה של 14 נקודות (מ- 498 ל- 512)
-
ערבית – עליה של 16 נקודות (מ- 543 ל- 559 נקודות)
כיתות ח' – מגזר לא יהודי
-
אנגלית – ללא שינוי (מ- 453 ל- 455 נקודות)
-
מתמטיקה – ללא שינוי (מ- 482 ל- 479)
-
ערבית – עליה של 25 נקודות (מ- 500 ל- 525)
-
מדע וטכנולוגיה – עליה של 35 נקודות (מ- 495 ל- 530)
