שם השיעור: יצירה בטבע
מקצוע הוראה: אמנות ושפה
כיתה: ב
פרק הלימוד: יצירה
מושג ותופעה: צבעים, חומרים, חומרים מהטבע, צורות שונות
רציונאל: הפעילות בשלולית החורף מזמנת שימוש בחומרים שונים ומאפשרת מקום להתנסות של התלמידים בחומר הנלמד בכיתה. בנוסף לכך, התלמידים נדרשים להתבטא בכתב לגבי יצירתם, דבר המביא לתרגול מיומנות הכתיבה, הבעה עצמית בדרכים שונות ושילבו בין תחומי ידע שונים.
סוג ההתנסות: איסוף ויצירה
שיעור הכנה: תיאור המקום אליו יצאו התלמידים בשיעור החוץ כיתתי , הסבר על הפעילות, חזרה על חומרים שונים בהן ניתן להשתמש בשעת יצירה.
שיעור עוקב: תיאור המשימה, תיאור החומרים שבהם נעשתה המשימה, הקראת סיפורים תוך כדי התייחסות לתבנית סיפורית.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך השיעור
השיעור פותח בידי המורות: אבגי עינת, פרלה יזרעאלי
מבית הספר: איתמר נתניה
במסגרת: השתלמות
בהנחיית: אילן בן-זאב, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: שלולית החורף
דגשים והערות: יש להצטייד בחומרי יצירה בעת השיעור בחוץ.
דף העבודה:
בית ספר "איתמר" נתניה כיתות ב'
דף עבודה - פעילות באמנות בשלולית החורף
אנו יוצרים בטבע.....
- בחרו ואספו עלים וזרדים יבשים בכל מיני צורות ופרחי בר
- צרו יצירה אמנותית על ידי הדבקה על בריסטול
- תנו שם ליצירתכם וכתבו סיפור מתאים ליצירה