שם השיעור: צילום בזוויות שונות
מקצוע הוראה: אומנות
כיתה: ו'
פרק הלימוד: אומנות הצילום
מושג ותופעה: זווית צילום
רציונאל: רכס הכורכר מזמן זוויות צילום מעניינות, בזכות מימד הגובה של המצוק, וכיווני השכבות הניכרים בסלע. מגוון הזוויות יבטיח ממצאים לדיון בהשפעת הזווית על התוצאה.
סוג ההתנסות: משתתפת
שיעור הכנה: אזכור מושגים המשפיעים על תוצאת הצילום (מלבד האובייקט) כגון מרחק, וזווית. הצגת נושא הזווית כנושא שייבחן בהתנסות בחוץ.
שיעור עוקב: פיתוח התמונות והצגת ההבדלים בין זוויות הצילומים של התלמידים. סיכום לגבי חשיבותה של זווית הצילום והשפעתה על התוצאה.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי.
מערך שיעור:
שם השיעור: זוויות צילום בנוף הכורכר
השיעור פותח בידי המורות: לאה הירשפלד
מבית הספר: יונתן, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אילן בן זאב, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: מחשף הכורכר
דגשים והערות:
דף העבודה:
חלון לנוף הכורכר
שם: _______________ תאריך: _________
דף עבודה: חלון לנוף הכורכר
מטרת הפעילות: צילום בשטח.
1. הסתובבו בשטח, התבוננו בכל מה שקורה סביבכם.
2. בחרו זווית צילום שמעניינת אתכם.
3. צלמו תמונה מהזווית שבחרתם. תוך כדי התכוננות לצילום, התייחסו לנקודות הבאות:
א. הזווית ממנה אתם מצלמים.
ב. מה כולל השטח שבחרתם לצלם מאותה זווית.
ג. אילו חומרים שיופיעו בצילום הם טבעיים ואילו הם מלאכותיים – מעשה ידי אדם.
לאחר שצילמתם, ענו על הסעיפים בשאלה 3 בכתב:
א. __________________________________________________________________________________________________________________________________
ב. __________________________________________________________________________________________________________________________________
ג. __________________________________________________________________________________________________________________________________
ד. __________________________________________________________________________________________________________________________________