שם השיעור: תשקופת (יסודי)
מקצוע הוראה: אומנות
כיתה: ד - ו
תכנית לימודים: הרנסנס – אומנים ומושגי יסוד
מושג ותופעה: פרספקטיבה
רציונאל: אין כמו לחקור תשקופת (פרספקטיבה) כדי להבין אותה. בטרם ינתחו התלמידים את הפרספקטיבה ביצירות השונות ובטרם ייצרו בעצמם כזו, נחשוף אותם לעקרונותיה.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: הצגת התשקופת כפי שבאה לידי ביטוי בציורי אומנים
שיעור עוקב: איסוף תוצרי העבודה ודיון במושג תשקופת
פיתוח ולווי: הצוות הדידקטי.
מערך שיעור
שם השיעור: תשקופת בחצר בית ספר
השיעור פותח בידי המורות: ללא
מבית הספר: ללא
במסגרת: שיעור הדגמה להשתלמות בי"ס ברנדייס, הרצליה
בהנחיית: אסף זלצר, גיל גרטל
בשנת: 2004
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דף העבודה:
מהי תשקופת?
בית הספר:_______________ שם התלמיד:_______________
מהי תשקופת?
עמדו בסמוך לשער בית הספר כשפניכם מופנים לעבר מבנה בית הספר (לכיוון מזרח). בצדי שביל המדרגות ניתן לראות את גדר הברזל ומולה את שדרת עמודי התאורה.
חלק א':
ציירו על דף ניר לבן את גדר הברזל ואת שדרת עמודי התאורה כפי שהם נראים מהנקודה בה אתם נמצאים.
חלק ב':
לאחר שסיימתם לצייר:
1. מַסְפרו על גבי הציור את עמודי הברזל מהקרוב אליכם לרחוק.
2. מדדו את אורכו של כל עמוד בציור בסנטימטרים.
3. מדדו את גובהם של העמודים במציאות (בגדר) השלימו הנתונים בטבלה:
עמוד מס' אורך בסנטימטר גובה העמוד במציאות
4. לאור התוצאות בלוח – האם תוכלו לנסח כלל: ככל שהעמוד רחוק יותר_____________________________________________________________________________
5. בדקו – האם תופעה דומה התרחשה גם בציור עמודי התאורה והעצים שבצד ימין של השביל? __________________________________________________________