שם השיעור: ציור בטבע
מקצוע הוראה: אמנות
כיתה: ה
פרק הלימוד: נושא העץ האמנות
מושג ותופעה: חלקי העץ, הצמרת, פרספקטיבה, צבעים וצורות
רציונאל: התנסות בציור של עצים בטבע. השוואה עם ציור קודם כשלא רואים את העץ ונמצאים בסביבתו
סוג ההתנסות: תרגול בחוץ
שיעור הכנה: הכרת חלקי העץ ומושג הפרספקטיבה
שיעור עוקב: הצגת תוצרים. השוואת ציור בכיתה לציור בסביבה הטבעית של העצים. שיחה: ההבדלים בין הציורים, גורמים שמשפיעים על הצייר בעבודתו.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי.
מערך שיעור
שם השיעור: ציור בטבע
השיעור פותח בידי המורות: דלית שפיגל
מבית הספר: אילן רמון, נתניה
במסגרת: השתלמות בלמידה חוץ-כיתתית
בהנחיית: חדוה מענה, הצוות הדידקטי
בשנת: 2008
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה:
דף עבודה – ציור בטבע
שכבה ה'
נצא לצייר את האקליפטוסים בחצר בית הספר
1. צאו אל המגרש של בית הספר, כאשר אתם יושבים על הדשא ופניכם לעצי האקליפטוס.
2. שבו בצורה נוחה על הדשא, והתבוננו בעצים: הסתכלו על כל העץ, ועל חלקיו השונים, על הגזע, על הענפים, על צורת העלים ועל הצבעים של העץ.
3. התחילו בעזרת עיפרון שיש לכם, ליצור רישום של עץ אחד או מספר עצים שהינכם רואים מולכם, על דף בלוק הציור .
4.לאחר שסיימתם את הרישום בעיפרון, עברו לצבוע את העצים בצבעים המתאימים למה שהינכם רואים בטבע מולכם, או למה שאתם מרגישים בציור.
5. בסיום הציור, כיתבו את שמכם ושם הכיתה שלכם בקצה העבודה,
והגישו למורה.
6. איזה חלק של העץ משך את תשומת לבכם יותר?_______________________________________________________________________________
7. האם האווירה והסביבה בחוץ עזרה לכם בזמן הציור? ___________________________________________________________________________
8. אייך הרגשתם במהלך הציור לעבוד בטבע?___________________________________________________________________________________