שם השיעור: ציור בהפשטה גיאומטרית
מקצוע הוראה: אומנות
כיתה: ד'
תכנית לימודים: אומנות
מושג ותופעה: מופשט גיאומטרי
רציונאל: היכולת לפשט מציאות ולהכניסה אל תוך מסגרת תמונה היא מיומנות ציור מרכזית. בין יצירות המופשט ניתן לזהות סוגות שונות ביניהן היצירה הגיאומטרית (לדוגמה: פיט מונדריאן). כדי להבין טוב יותר את דרכו של האומן ביצירה המופשטת יתנסו התלמידים בהפשטת נוף (טבעי, אנושי) לתצורות גיאומטריות (בטכניקות שונות לבחירת התלמיד).
סוג ההתנסות: התנסות
שיעור הכנה: הצגת עבודת אומנים
שיעור עוקב: הצגת עבודות התלמידים, השוואה וניתוח המופשט
פיתוח ולווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
השיעור פותח בידי המורות: עדי, מורה לאומנות
מבית הספר: אפק, ראש-העין
במסגרת: השתלמות חדר מורים
בהנחיית: אסף זלצר
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: אבן העזר
דגשים והערות: במסגרת פעילות שוטפת באתר
דף העבודה:
להפוך נוף לציור מופשט (להפוך נוף לצורות גיאומטריות)
שם בית הספר:____________ שם האומן: ____________
להפוך נוף לצורות גיאומטריות
חפשו נקודת נוף מעניינת והגדירו את גבולותיה. בחרו באיזה צבעים לצייר וציירו את הנוף באופן מופשט וגיאומטרי.