שם השיעור: מאפייני מזג האוויר
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ב'
תכנית לימודים: מזג אוויר ושינויים בטבע
מושג ותופעה: מאפייני מזג האוויר
רציונאל: ניתן להמחיש את הלימוד בנושא מזג האוויר והשינויים בטבע דרך יציאה מהכיתה לסביבה הקרובה
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: שיחה לבדיקת ידע קיים של התלמידים בנושא ולימוד מיומנויות המדידה שבהן יעשה שימוש בשדה.
שיעור עוקב: איסוף הממצאים מהשטח וסיכום מאפייניו ומרכיביו של המושג מזג אוויר.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מאפייני מזג האוויר
השיעור פותח בידי המורות: יעל גני
מבית הספר: יהודה הנשיא, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אורית אנגלברג, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: שדה בור בקרבת ביה"ס
דגשים והערות:
דף העבודה: עונות במזג האוויר
דף עבודה – עונות במזג האוויר
1. באיזה חודש אנו נמצאים? _____________________________________________________________
2. באיזו עונה ? ____________________________________________________
3. מזג האוויר היום: חם או קר? ______________________ בהיר או מעונן? __________ נושבת רוח חזקה או קלה? ____________________________________________
4. איזה צבע יש לשמיים היום? ___________________________________________
5. מה אתה לובש? ____________________________________________________
6. נעים לך בבגד זה? __________________________________________________
7. בדוק את האדמה ע"י: תצפית, נגיעה, חפירה, והחדרת מקל. האם האדמה יבשה או לחה? ________________________________________________________________
8. האם מצב האדמה מתאים לעונה זו? הסבר מדוע ________________________________________________________________
9. מהי הצמחייה השלטת בסביבה? (הקף בעיגול את התשובה המתאימה) עשבים / קוצים / עצים / צמחים ).
10. צבע הצמחים בסביבה (הקף בעיגול את התשובה הנכונה) ירוק / צבעוני / צהוב.
11. התבונן סביבך וחפש בעלי חיים. אם מצאת, רשום את שמות בעלי החיים שאתה מזהה. ______________________________________________________________
12. אסוף והדבק במחברתך דוגמאות של עלים, פרחים, פירות או זרעים __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. האם בתצפית שערכת גילית משהו מיוחד? ספר עליו. _________________________________________________________________________________________________________________________________