שם השיעור: אנו צופים במזג האוויר
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ב'
פרק הלימוד: מזג האוויר
מושג ותופעה: מזג אויר, תחושות, חושים
רציונאל: נושא מזג האוויר מחייב המחשה תוך שימוש בחושים הבאים לידי ביטוי בשטח (מחוץ לכותלי הכיתה), היציאה מאפשרת לתלמידים הבנה רחבה של הנושא.
סוג ההתנסות: שימוש בחושים
שיעור הכנה: הסבר מושגים הקשורים לתופעות מזג האוויר, הכנה לקראת יציאה אל החוץ.
שיעור עוקב: איסוף הממצאים וניתוח מזג האוויר לאורך השבוע
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: אנו צופים במזג האויר
השיעור פותח בידי המורות: עינת אבגי, פרלה יזרעאלי
מבית הספר: איתמר, נתניה
במסגרת: השתלמות
בהנחיית: אילן בן-זאב, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה:
בית ספר "איתמר" נתניה כיתות ב'
אַנוּ צוֹפים בְּמֶזג הָאֲוויר
1. הקף בעיגול את התשובה הנכנה בעיניך לגבי מזג האוויר היום:
מֶזג הָאֲוויר בעוֹנת ה_________
הִתְבּונְן בַּשָׁמַיִם והַקף.
• מֵרְאֵה הֵשָמַיִם:
שָמַיִם בְּהִירים / שָמַיִם מְעוּנָנים חֶלְקית / שָמַיִם מְעוּנָנים.
• הָרוּחַ:
רוּחַ קַלָה / רוּחַ חֲזָקה.
• מִשְׁקַעים:
אֵין מִשְׁקַעים / גֶשׁם / בָרָד / שֶׁלֶג.
• הַיום יום: קַר / חַם.
הַטֶמְפֶּרָטוּרָה _____ מַעֲלות.
הִתְבּונְן בַּשָׁמַיִם, שִׂים לֵב לְמֶזג הָאֲוויר וצַיְיר.
ב. תַאֵר במספר משפטים את מזג האוויר היום:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________