שם השיעור: חלקי העץ
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א'
פרק הלימוד: עולם היצורים החיים - צמחים
מושג ותופעה: עצים מסוגים שונים
רציונאל: עצים מוכרים לתלמידים באופן כללי מסיפורים ומסביבת מגוריהם, אך נדרש ניתוח שיטתי כדי לזהות את חלקי העץ – ובאמצעותם להשוות בין עצים שונים ולזהותם בשמם. בחקירה של יותר מעץ אחר לומדים כי ישנם מופעים שונים למושגים 'גזע', 'עלה' ועוד.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: הצגת הנושא (עץ וחלקיו) באמצעות שיר או סיפור.
שיעור עוקב: הצגת ממצאי התלמידים והשוואה בין העצים השונים בחצר בית הספר.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: העצים שבגינת בית הספר
השיעור פותח בידי המורות: רויטל רחימי
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות: מומלץ לקראת ט"ו בשבט
דף העבודה: חלקי העץ
דף עבודה – חלקי העץ
כתבו את חלקי העץ והקיפו את התשובה הנכונה:
יש להוסיף איור של עץ עם ארבעה חיצים
התבוננו בעץ שלפניכם וענו:
1. האם הגזע הוא:
א. דק או עבה
ב. גבוה או נמוך
ג. חלק או מחוספס
2. האם העלה הוא:
א. מאורך
ב. עגול
ג. משונן
ד. עבה
ה. דק
3. האם אתם יכולים לראות את שורש העץ?
א. כן
ב. לא