שם השיעור: מרכיבים חיים ומרכיבים דוממים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א
פרק הלימוד: מרכיבי הסביבה
מושג ותופעה: זיהוי מרכיבי סביבה חיים ודוממים
רציונאל: הסתכלות בסביבה תסייע בזיהוי המושגים הנלמדים
סוג ההתנסות: מילוי דף עבודה בגן השקמה
שיעור הכנה: הסבר המושגים מרכיבים חיים ומרכיבים דוממים
שיעור עוקב: סיכום הממצאים. רישום בטבלה על הלוח
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מרכיבים חיים ומרכיבים דוממים
השיעור פותח בידי המורות:
מבית הספר: איתמר
במסגרת: השתלמות בלמידה חוץ-כיתתית
בהנחיית: איילת יוסט בן-מרדכי, הצוות הדידקטי
בשנת: 2008
תחנת הלימוד: גן השקמה
דגשים והערות:
דף העבודה:
בית ספר "איתמר" כתה א'
גן השקמה
1. התבונן סביבך וכתוב אילו מרכיבי סביבה דוממים ואילו מרכיבי סביבה חיים אתה רואה:
מרכיבים חיים מרכיבים דוממים
______________ _______________
______________ _______________
______________ _______________
2. בעלי חיים וצמחים הם מרכיבי סביבה חיים. מהם הסימנים לכך?
_________, _________, _________, _________, _________.
*חפש בעלי חיים בגן וענה.
בעלי החיים שראיתי הם:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
3. נעזרתי בחוש ה______ ובחוש ה ______, ולמכשיר ______ ______ להגברת היכולת שלי.
4. בעל החיים שראיתי נראה כך______________________________________________
____________________________________________________________________
העזר במחסן המילים: צבע, רגליים, גודל, זנב, כנפיים, קול, מחושים, מקור, פה, אף.
צייר את בעל החיים שראית:
עבודה נעימה!