שם השיעור: שיטות למיון פרטים בנוף
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: שיטות מיון
מושג ותופעה: מיון פריטים שונים הקיימים בסביבה
רציונאל: התלמידים יאספו פריטי אמת הקיימים במציאת ויציעו דרכים למיונם. המראה של כל פריט ואופן הופעתו בשטח מספקים לתלמידים מידע רב, הרלוונטי למיון, וזאת בהשוואה לתרגיל מיון של מילים או תמונות בכיתה.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: התלמידים יציעו שיטות מיון המוכרות להם. המורה תרשום דוגמאות אך לא תפתח דיון ביתרונות ובחסרונות כל שיטה.
שיעור עוקב: ריכוז שיטות המיון שבהם השתמשו התלמידים. דיון, לנוכח ניסיונם, באשר ליתרונות ולחסרונות של כל שיטה.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: איסוף פריטים בפארק אפק ומיונם
השיעור פותח בידי המורות: רונית גיבורי, איריס בוצר
מבית הספר: אפק, ראש העין
במסגרת: יום מערכת בפארק אפק
בהנחיית: אסף זלצר הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: השביל המרכזי בפארק
דגשים והערות:
דף העבודה: תיאור פריטים בשמורה
דף עבודה – תיאור פריטים בשמורה
המשימה: מנהל השמורה מבקש תיאור של הפריטים בשמורה.
א. צעדו בשביל ממשרדי הגן ועד שער הכניסה למבצר וכתבו במהלך תחנות הביניים לפחות 25 פריטים שראיתם בדרך. (הקפידו לרשום את צורת היחיד של הפריטים לדוגמא: במקום אבנים רשמו אבן).
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
______________ ______________ _____________
ב. הציעו דרך למיון הפריטים שמצאתם ובצעו את המיון בדף נפרד.
ג. רשמו פריט נוסף שנמצא בביתכם ואינו נכלל בשיטת המיון שהצעתם.
הפריט הוא: ___________________________________________________
אינו נכלל במיון כי _______________________________________________
ד. מנהל השמורה מעוניין לכתוב מילון של הפריטים בשמורה לטובת המבקרים במקום. האם לדעתכם שיטת המיון שהצעתם מתאימה? הסבירו את תשובתכם ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________