שם השיעור: סוגי שלטים בקניון
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: תקשורת והעברת מידע
מושג ותופעה: מידע טקסטואלי ומידע חזותי בשלטי פרסום, הכוונה ואזהרה בקניון.
רציונאל: ניתן להניח שהתלמידים מבינים את ההבדל הטקסטואלי בין סוגי שלטים: פרסום, הכוונה ואזהרה. אולם המידע החזותי הנמסר בהם, כגון בצבעם ובגודלם, ניתן לניתוח רק לנוכח התופעה עצמה, תוך סיור בקניון.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: בדיקת הידע הקיים אצל התלמידים לגבי סוגי השלטים (פרסום, הכוונה ואזהרה).
שיעור עוקב: איסוף חוויות התלמידים מההתנסות; ריכוז הממצאים ודיון בשאלת הקשר בין סוג השלט לבין צורתו, צבעיו וגודלו.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: השלטים בקניון רחובות
השיעור פותח בידי המורות: ללא
מבית הספר: ללא
במסגרת: שיעור הדגמה בכנס מכון דוידסון
בהנחיית: גיל גרטל, הצוות הדידקטי
בשנת: 2003
תחנת הלימוד: קניון רחובות
דגשים והערות:
דף העבודה: שלטים, מה הם אומרים?
שמות חברי הקבוצה: ___________ מועד הביקור: ________
שלטים, מה הם אומרים?
סיכמנו בכיתה כי קיימים כמה סוגים של שלטים במרחב הציבורי. נבחן כעת את הקשר בין התפקיד של השלט לבין סגנון עיצובו ומיקומו.
הוראות: עליכם להסתובב במרחב קומת הקרקע של הקניון, לאתר שני שלטים מכל סוג ולנתח אותם לפני המאפיינים המצוינים בטבלה. בסיום, ענו על שאלת הסיכום לקראת הדיון בכיתה.
פרסום הכוונה אזהרה
שלט 1 שלט 2 שלט 1 שלט 2 שלט1 שלט 2
מיקום השלט
צבע (צבעים)
גודל
מידע מילולי
מידע חזותי
הערות ותוספות
שאלה לסיכום: במה תורם המידע החזותי של השלט ומיקומו לתוכנו:
___________________________________________________________________________________________