שם השיעור: מחזור פסולת בחוף הים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ו'
פרק הלימוד: מנהיגות ואחריות סביבתית, מודעות והתערבות סביבתית,
מושג ותופעה: מחזור פסולת בחוף הים
רציונאל: שילוב התלמידים בפעילות למען הסביבה, תוך העלאת המודעות לחשיבות המחזור ושינוי הרגלי האנשים לזריקת פסולת.
סוג ההתנסות: פעילות צפייה והתנסות חוויתית בחוף הים.
שיעור הכנה: לימוד מושגים כמו: פסולת, זיהום, איכות – חיים, מחזור, תועלת, סכנה בריאותית, משאבי טבע, קשרי – חיים, מודעות והתערבות סביבתית. העלאת המודעות והנתינה לסביבה והיכולת של כל אחד לתרום לסביבה. סיסמתנו: "פעל מקומי – חשוב גלובלי".
שיעור עוקב: בירור השאלות: מדוע וכיצד הצטברה כמות פסולת רבה על חוף הים? מה ניתן להרוויח מהמחזור או מהשימוש החוזר?
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מחזור פסולת בחוף הים
השיעור פותח בידי המורות: צפי כ"ץ, קרן רולניצקי
מבית הספר: "בגין", נתניה.
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: רועי שמיר
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חוף הים – רמת פולג
דגשים והערות: השיעור הינו בעל מספר שלבים: איסוף פסולת, מיון, אצירה במיכלים מתאימים ושליחה למפעלים המטפלים.
דף העבודה:
מחזור פסולת בחוף הים- דף עבודה.
עליכם לבצע את המשימות הבאות:
1. הסתכלו מסביב וענו מתוך התרשמותכם: האם ישנה כמות גדולה של פסולת
בחוף הים?
____________________________________________________________________________________________________________________
2. לפסולת היבטים שליליים, כתבו מהם (התייחסו לחמשת החושים)?
3. מיינו את האשפה שלפניכם לפי סוגים!
4. מלאו בטבלה את המימצאים!
סוגים פריטים ניתנים למיחזור ניתנים לשימוש חוזר
5. הכניסו כל סוג של אשפה לשקית הזבל המתאימה, והניחו אותה בנקודת האיסוף לפי השלטים!
6. האם ניתן לנצל את האשפה לתועלתנו? כיצד?
בהצלחה!