שם השיעור: חוויית התחושות בחול
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א' - ג'
פרק הלימוד: קרקעות
מושג ותופעה: החול
רציונאל: הבנת המושג חול דרך חוויה ותחושה
סוג ההתנסות: השתתפות
שיעור הכנה: שיחה לבדיקת הידע הקיים של התלמידים אודות החול והצגת נושא הפעילות בחוץ.
שיעור עוקב: כתיבה מודגמת על החוויה בחול
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: חוויית דיונת החול באשדוד
השיעור פותח בידי המורות: אדריאנה ורווית
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: הדיונה באשדוד
דגשים והערות:
דף העבודה: חוויית הדיונה
דף עבודה
חוויית הדיונה
תחנה 1:
אתה יושב תחת עץ השקמה.
התבונן וכתוב מה אתה רואה. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
תחנה 2:
א. תעודת זהות לחול
מהו צבע החול?
העבר את כף ידך על החול ותאר את תחושותיך: נעים, לא נעים, חלק, מחוספס
קח חופן חול ביד וספור את גרגריו. האם הדבר אפשרי? מדוע?
קח חופן חול ביד ונשוף לעברו. תאר מה קרה? מדוע?
הכנס מעט חול לכוס מים. האם החול צף או שקע?
שפוך מעט מים על החול היבש. מה קרה למים?
ב. קום וצעד מספר צעדים בחול. מה אתה רואה בחול? מה נשאר בחול? __________________________________________________________________________________________________________________________________
ג. האם היה לך קשה או קל לצעוד בחול? ____________________ הסבר __________________________________________________________________________________________________________________________________
תחנה 3
א. תאר מה אתה רואה? ___________________________________________________________________________________________
ב. הסתכל סביבך. האם אתה רואה מקום זהה למקום שבו אתה נמצא? ___________________________________________________________________________________________
ג. כיצד, לדעתך, נוצרה הצמחיה הזאת? ___________________________________________________________________________________________
תחנה 4 - הדיונה
א. עלה לדיונה, טפס והתגלגל. תאר מה אתה מרגיש? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________