שם השיעור: משאבים ואנרגיה לבית המגורים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: מבנים לשירות האדם, בינוי וטיפוח
מושג ותופעה: כבלים, צינורות וחוטים המוליכים לבית המגורים תקשורת, מים, חשמל וכדומה.
רציונאל: השוואה בין שני רחובות ביישוב. רחוב ותיק שבו ההולכה היא על פני הקרקע כגון עמודי חשמל ואנטנות טלוויזיה, לעומת רחוב חדש שבו ההולכה היא מתחת לפני הקרקע.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: סקירה, על פי ידיעות התלמידים, של משאבים ואנרגיה המובלים לבית המגורים.
שיעור עוקב: ריכוז המידע שנאסף ובדיקתו; דיון בשאלת החשיבה לגבי ההבדל באיכות הסביבה בין הרחוב רב החוטים והצינורות לבין הרחוב 'הנקי'.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מה מתחבר לבית בצפת, וכיצד?
השיעור פותח בידי המורות: ללא
מבית הספר: ללא
במסגרת: שיעור הדגמה בהשתלמות מנהלים, מחוז צפון
בהנחיית: גיל גרטל, הצוות הדידקטי
בשנת: 2001
תחנת הלימוד: הרחובות בת-הרים והר-בנטל בצפת
דגשים והערות:
דף העבודה: מה מתחבר לבית המודרני - וכיצד?
מה מתחבר לבית המודרני – וכיצד?
1. לכו אל תחנות הבדיקה: 1 ו- 2 המסומנות בתרשים.
2. בכל תחנה, בדקו מה קיים מתוך הרשימה שהכנו בשיעור הכנה. אפשר להוסיף לרשימה.
תארו בקצרה כיצד מופיע הפריט בתחנת הבדיקה (ראו דוגמה).
תוספות לבית תחנה 1 תחנה 2
חשמל עמודי ברזל גבוהים ברחוב ביניהם מתוחים חוטי חשמל
טלפון
טלוויזיה
אנרגיה סולרית (דוד שמש)
כביש למכוניות
3. שאלה למחשבה: האם אחת התחנות נראית יותר יפה למגורים מהאחרת? מה הסיבות לכך?
משאבים ואנרגיה.doc