שם השיעור: קולטים מידע בעזרת חמשת החושים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ב
פרק הלימוד: מידע ותקשורת
מושג ותופעה: עצמים, תופעות ואירועים במרכז המסחרי יתועדו על ידי התלמידים במיון לטבלה.
רציונאל: בעקבות מיון המידע ואופן קליטתו נמחיש את השימוש בחמשת החושים.
סוג ההתנסות: תצפית, איסוף מידע תוך הסתובבות במרכז המסחרי
שיעור הכנה: תרגול המיומנות של הפקת מידע באמצעות תצפית.
שיעור עוקב: עיבוד הממצאים, הכנת טבלה על הלוח. סיכום על השימוש בחמשת החושים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: קולטים מידע בעזרת חמשת החושים
השיעור פותח בידי המורות: חקק ז'נט; נימרובסקי ילנה; דוידי שרית
מבית הספר: שז"ר, נתניה
במסגרת: השתלמות למידה חוץ-כיתתית.
בהנחיית: רועי שמיר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2008
תחנת הלימוד: המרכז המסחרי הסמוך לבית הספר
דגשים והערות: הקפדה על כללי בטיחות
דף העבודה:
דף עבודה – קולטים מידע בעזרת חמשת החושים
לך תדע איזה מידע . . . .
משימה: מיין/י בטבלה שלפניך את המידע שאספת במרכז המסחרי לפי הדוגמה שלפניך
מה הוא המידע? מאין הוא נקלט? בעזרת מה קלטת את המידע?
ריח של עוגות מהמאפיה חוש הריח (האף)
דף עבודה – חלקי העץ
עליכם להסתובב בגינה של בית הספר, לאתר עץ ולהתבונן על חלקיו השונים. אתם מתבקשים לצייר את חלקי העץ במקום המתאים לשם שבטבלה.
השם צייר כאן
---------- ------
פרי
שורש
עלה
גזע
פרח
ענף