שם השיעור: תכונות צמחים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א' – ב'
פרק הלימוד: מבנה הצמח
מושג ותופעה: שמות, תכונות ותרומה של צמחים שונים
רציונאל: ההתנסות מאפשרת לתלמידים ליישם את החומר הנלמד על הצמחים בחוץ באמצעות הסתכלות על צמחים שונים ומגוון מינים הגדלים באזורם. התנסות זו גם מאפשרת היכרות מעמיקה עם הסביבה בה חיים התלמידים.
סוג ההתנסות: חקירה ואיסוף נתונים
שיעור הכנה: לימוד תכונות צמחים, חזרה על מבנה הצמח, הכנה לקראת ההתנסות בחצר
שיעור עוקב: תיאור הנתונים שנאספו בכיתה, דיון על תרומתם של הצמחים וכיצד התכונות מקדמות אותם לתפקידם בטבע.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: תכונות צמחים
השיעור פותח בידי המורות:
מבית הספר: שורשים, נתניה
במסגרת: השתלמות
בהנחיית: דניאלה רייך, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה:
דף עבודה - תכונות צמחים
דומה ושנה בצמחים הגדלים בחצר בית הספר
הוראות להתנהגות בלמידה חוץ כיתתית
• הצטיידו בכלי כתיבה.
• הסתובבו בחצר בית הספר בזוגות.
• התבוננו היטב בעצים ובשיחים הגדלים בחצר בית הספר
מלאו את הטבלה
שמות הצמחים תכונות דומות תכונות שונות
כלניות צבע גבעול גובה
נרקיסים גלדים באותה עונה מבנה הפרח
_____________ _______________ ___________
_____________ _______________ ___________
_____________ _______________ ___________
_____________ _______________ ___________
שאלות למחשבה
1. מהי התרומה של כל תכונה בצמחים?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. רשמו מגוון תכונות בקרב חברים בכתה:
________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. כיצד תורמים לחיי היום יום בכיתה מגוון התכונות של החברים?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
עבודה נעימה!