שם השיעור: מסיק זיתים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: גן-ב'
פרק הלימוד: הזית
מושג ותופעה: מסיק זיתים
רציונאל: חווית המסיק אינה ניתנת להעברה אלא באמצעות התנסות.
סוג ההתנסות: השתתפות
שיעור הכנה: הצגת תמונות הממחישות את פעולת המסיקה (חליבה, חיבוט, הרעדה).
שיעור עוקב: איסוף רשמים וחוויות התלמידים; קישור לתועלת עצים שונים עבור האדם.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מסיק זיתים
השיעור פותח בידי המורות: גילה יפעי, כוכי שעיל, כרמי כרמלה, חגבי אביגיל, ורד בודק
מבית הספר:
במסגרת: השתלמות רכזי טיולים במכללת וינגייט
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2001
תחנת הלימוד: כרם זיתים בחודשים ספטמבר-נובמבר
דגשים והערות:
דף העבודה: מסיקת זיתים
דף עבודה – מסיקת זיתים
איך מסקת את הזיתים? הקף את התשובה הנכונה בעיגול:
יש להוסיף איורים מתאימים לכתוב
הרעדת העץ חיבוט בענף חליבה
כמה זיתים הצלחת למסוק: הקף את התשובה הנכונה:
יש להוסיף איורים מתאימים לכמות הכתובה
אף אחד אחד חמישה עשרה
כיצד הרגשת בסוף הפעילות? הקף בעיגול את התשובה הנכונה:
יש להוסיף איורים של פרצופים בהתאם לכתוב
שמח עצוב לא יודע