שם השיעור: הכרת מערכות ואיברים בצמח
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ה'- ו'
פרק הלימוד: הכרת מערכות ואיברים בצמח
מושג ותופעה: איברי הצמח
רציונאל: ההתנסות הופכת את החומר לרלוונטי ולגיטימי מכיוון שבחדר הכיתה לא קיימים צמחים או עצמים ובסביבת החוץ כן.
סוג ההתנסות: תצפית, עבודה בקבוצות, תיאור, השוואה, דיווח.
שיעור הכנה: תליית שלטי שמות על הצמחים במתחם שנבחר ותוך כדי כך התוודעות למרחב ההתנסות.
הבאת מספר צמחים ועריכת תחרות בין הקבוצות לצורך חזרה על שמות איברי הצמח ואופן תיאורם.
שיעור עוקב:
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: הכרת מערכות ואיברים בצמח
השיעור פותח בידי המורות:
מבית הספר: "בן גוריון", נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: שולי לינדר-ירקוני
בשנת: 2007
תחנת הלימוד:
דגשים והערות: התלמידים נדרשים לתאר איברי צמח שונים. לצורך התיאור התלמידים מיישמים את הידע שרכשו על איברי הצמח השונים, צורותיהם השונות ותופעות ייחודיות מחיי הצמח (כמו שלכת). זאת תוך תירגול מיומנויות כמו שימוש במגדלת ובסרט מדידה, עבודה בקבוצות, תצפית, השוואה, תיאור ודיווח.
דף העבודה
לא צורף