שם השיעור: מידע באמצעות חושים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א'
פרק הלימוד: חושים
מושג ותופעה: חוש הריח, טעם, ראייה, מישוש ושמיעה
רציונאל: בתוכנית הלימודים במדעים, סטנדרט תוכן מספר 2 , התלמידים נדרשים לקליטת ואיסוף מידע באמצעות החושים. התנסות מזו מאפשרת להם תרגול לנושא החושים ומלמדת אותם כיצד להשתמש בחושים למטרות שונות.
סוג ההתנסות: תרגול השימוש בחושים
שיעור הכנה: ניסיון לדמיין את חוף הים, העלאת זיכרונות וחוויות אישיות מביקורי התלמידים בחוף הים עם המשפחה. תיעוד הדברים להשוואה עם המידע שיאסף בפעילות בחוץ. מסירת מידע מפורט לגבי הפעילות ומטרת השיעור.
שיעור עוקב: ניתוח הפעולות שעשינו מחוץ לכיתה. השוואה בין אוצר המידע החושי הקיים כעת, בהשוואה למידע שהיה להם בזיכרון קודם לכן.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מידע באמצעות חושים
השיעור פותח בידי המורות: צלילה גולן, לבנה סבן, שרי מרקוביץ, אביבה רוזן, אורנה פרידמן, אינבינדר שולה, הירשפלד לאה
מבית הספר: יונתן נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: אילן בן זאב
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חוף הים
דגשים והערות: בעת היציאה לשטח, יש להצטייד במכשירי כתיבה ומשטח קשיח.
דף העבודה:
שכבת א'
שם:____________
תאריך:_________
עַל חוֹף הַיָם
הִתְבּוֹנְנוּ סְבִיבְכֶם. מַה אַתֶם קוֹלְטִים בְּעֶזְרַת הַחוֹּשִים?
(שִֹימוּ לֵב לַדוּגְמָאוֹת)
חוֹּש הָראִיָה חוֹּש הַֹשְמִיעָה חוֹּש הָרֵיחַ חוֹּש הַטַעַם חוֹּש הַמִיֹשוֹּש
1 ֹשֶמֶן שִיזוּף קַרְטִיב
2
3