שם השיעור: מסדרים מדפים בסופר
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ה'
פרק הלימוד: פותחים שולחן
מושג ותופעה: למידת אופן סידור המוצרים על המדפים
רציונאל: מוצרים מסודרים לפי התוקף שלהם. בקידמת המדף מוצרים שחיי המדף שלהם קצרים יותר
סוג ההתנסות: איסוף נתונים בסופר וריכוז מסקנות
שיעור הכנה: הסבר מושגים – תאריך תפוגה, סוגי אריזות
שיעור עוקב: ריכוז הנתונים לטבלה ושיחה על חוויות התרגיל
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מסדרים מדפים בסופר
השיעור פותח בידי המורות: אלה מזין
מבית הספר: אילן רמון, נתניה
במסגרת: השתלמות בלמידה חוץ-כיתתית
בהנחיית: חדוה מענה, הצוות הדידקטי
בשנת: 2008
תחנת הלימוד: סופרמרקט במרכז הקניות בשכונה.
דגשים והערות: כללי הליכה ובטיחות
דף העבודה:
שמות חברי הקבוצה: ________________________________________________ כיתות ה'
בדיקת אריזות המזון ומיקומן בסופרמרקט
המשימה:
א) עליכם להתארגן ב5 קבוצות ,כפי שהסתדרתם בכיתה . לעבור במחלקות השונות בסופר ולהשלים את הטבלה הבאה .
ב) איסוף הנתונים:
הערות משקל המוצר באריזה יש/אין אריזה תאריך תפוגה המיקום המוצר
1 ) חלב בשקית 1 ליטר 3%
2 ) תפוחי אדמה לבנים ארוזים
3 ) נקניקיות עוף "טירת צבי" 500 גר'
4 ) חומוס "אחלה" 500 גר'
5 ) פתיתי קוסקוס "אוסם" 500 גר'
6 ) קפה שחור "עלית" 100 גר'
7 ) לחם לבן אחיד פרוס
ג) שאלת מחשבה: ענו על השאלה בבית לקראת השיעור הבא ונמקו : האם קיים קשר בין מיקום המוצר בסופרמרקט ,בין אריזתו ובין תאריך התפוגה שלו?