שם השיעור: חמשת החושים
מקצוע הוראה: מדעים
כיתה: א'
פרק הלימוד: מדע ותקשורת מהסביבה
מושג ותופעה: המידע הנקלט מהסביבה בעזרת החושים
רציונאל: השימוש בחושים הוא יומיומי ומתקיים כל הזמן. התלמידים רגילים לבחון את חושיהם במסגרת שיעורי המדעים בסביבה הכיתתית. חשיפת התלמידים למשמעות החושים גם בסביבה הטבעית, תחזק את הבנתם לתפקידם וחשיבותם של החושים.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: תרגול התלמידים במיומנות החקירה באמצעות החושים בחדר הכיתה.
שיעור עוקב: הגדרת תרומתם של החושים ללימוד הסביבה תוך התייחסות למה הוא החוש הדומיננטי ביותר בחוץ.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: חמשת החושים
השיעור פותח בידי המורות: עינב קרן
מבית הספר: שקד, רובע י"ג אשדוד
במסגרת: השתלמות מנהלת הטיולים
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: תשס"ה
תחנת הלימוד: פארק לכיש, אשדוד
דגשים והערות: במסגרת יום מערכת
דף העבודה: מה קולטים בפארק לכיש?
חמשת החושים.doc