שם השיעור: איכות הסביבה בסביבה עירונית
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: ד'
תכנית לימודים: השפעת האדם על הסביבה
מושג ותופעה: גינון, ניקיון ורעש ברחוב מרכזי בעיר
רציונאל: הבחנה בתופעות של איכות הסביבה בסביבה הקרובה לתלמידים.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: השערות התלמידים לגבי תחומים שבהם איכות החיים ואיכות הסביבה מקבלים ביטוי במרחב הציבורי העירוני.
שיעור עוקב: איסוף הממצאים, מיון, מסקנות והצעות לייעול ושיפור המצב הקיים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: חוקרים את הסביבה ברחוב מרכזי בנתניה
השיעור פותח בידי המורות: אביבה אברהם, שושי לוינשטיין וצביה בן טוב
מבית הספר: יהודה הנשיא, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אורית אנגלברג, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: רחוב יהודה הנשיא בנתניה
דגשים והערות:
דף העבודה: התלמידים כחוקרים ומשפיעים
דף עבודה – התלמידים כחוקרים ומשפיעים
תלמידים יקרים, הנכם יוצאים למשימה בקרבת ביה"ס. המשימה תתבצע ברחוב "יהודה הנשיא" ברחבת שלושת הבתים הצמודים לביה"ס.
עליכם להישאר במתחם זה. אין לחצות את הכביש.
משימה:
1. התבוננו סביבכם והתייחסו למידת הטיפוח של הרחוב. תארו בקצרה את מצב השטח אותו אתם חוקרים לפי הסעיפים הבאים:
הצמחייה ברחוב __________________________________________________
ניקיון המדרכה___________________________________________________
תקינות מרצפות המדרכה ___________________________________________
טיפוח בסביבת בנייני המגורים _______________________________________
האם קיימים רעשים ברחוב ? מה גורם לרעשים אלה?
___________________________________________________________
2. רשמו (במידה ויש) עד 3 פריטים התורמים לאיכות החיים בסביבה זו.
__________________
__________________
__________________
שיעורי בית
קראו שוב את הממצאים שלכם וחשבו כיצד באה לידי ביטוי השפעת האדם על הסביבה ברחוב "יהודה הנשיא" רשמו את תשובתכם. _______________________________________________________________________________