שם השיעור: גינת נוי מול שדה בור
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א'
פרק הלימוד: סוגים ותפקודים של מרחבים
מושג ותופעה: מראה גינת הנוי מול מראה שדה הבור
רציונאל: הבנת מושגים נלמדים בעזרת החושים, במיוחד לילדים צעירים שחשיבתם קונקרטית.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: שיחה בנושא מהי גינה? כתיבה וציור של אסוציאציות הקשורות לסוגי גינות וסוגי פרחים.
שיעור עוקב: סיכום הפעילות והגדרת ההבדלים בין סוגי שטחים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: תצפית בגינת הנוי ובשדה הבור שליד בית הספר
השיעור פותח בידי המורות: אילנית בוקר, אילנה לוי ואביטל יעקובי
מבית הספר: אפק, ראש העין
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: גינה בחצר קדמית של בית הספר ושדה בור בחצר האחורית
דגשים והערות:
דף העבודה: תיאור הגינה
דף עבודה – תיאור הגינה
שם התלמיד/ה:______________ תאריך:___________
מיקום: חצר קדמית של ביה"ס.
כל תלמיד יצפה על גינת הנוי בחצר.
עליכם לצייר ו/או לתאר במילים מה אתם רואים בגינה שלפניכם.
כעת עליכם לצפות על שדה הבור הנמצא בחצר האחורית של ביה"ס ולתאר את מה שאתם רואים בציור או בתיאור.
הציעו לכל ציור שם, שיתאימו להבדלים בין שני השטחים