שם השיעור: צבעים בחוף הים
מקצוע הוראה: מדע וטכנולוגיה
כיתה: א'
פרק הלימוד: שפה ואומנות
מושג ותופעה: תיאור בעזרת צבעים
רציונאל: התלמידים נדרשים לדעת לתאר תופעה באמצעים שונים, ההתנסות מאפשרת להם לתרגל את נושא התיאור באמצעות צבעים. ההתנסות בחוץ גרמה לילדים להפוך את הלימוד למוחשי ויזואלי. וכך קל יותר ומדויק לתאר את העצמים באמצעות צבעים.
סוג ההתנסות: תצפית, ציור, כתיבה
שיעור הכנה: הסבר לתלמידים על הסביבה בה ייערך השיעור.
העלאת זיכרונות וחוויות אישיות מביקורינו במקום עם המשפחה.
ניסיון לדמיין את חוף הים, לשער איזה צבעים נראה שם ולמה הם שייכים. מיינו חפצים לפי צבעם ולמדנו לכתוב אותם.
מסירת מידע מפורט לגבי הפעילות ומטרת השיעור.
שיעור עוקב: ניתוח הפעולות שהתבצעו מחוץ לכיתה: שימוש בצבעים שונים לתיאור העצמים בחוף הים.
שיחה על המטרה של השיעור ומה למדנו. (לדעת להשתמש בצבעים שונים לתאר עצמים מוחשיים ואף מופשטים).
עריכת רשימה של צבעים שראינו בחוף הים.
הצגת את עבודות היצירה של הילדים ושיחה על הצבעים.בירור האם קל יותר לתאר עצמים כשראינו אותם.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: צבעים בחוף הים
השיעור פותח בידי המורות: צלילה גולן, לבנה סבן, שרי מרקוביץ', אביבה רוזן, אורנה פרידמן
מבית הספר: יונתן נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: אילן בן זאב
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חוף הים
דגשים והערות:
• בעזרת הפעילות, שתכלול התבוננות בסביבה יתנסו הילדים בתיאור אובייקטים בצבעים שונים ויתנסו ביצירה המבוססת בשימוש בצבעים שונים.
• יש לתחום את האזור החוף הים בו נמצאים.
• כדאי להכין לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים דפי עבודה מותאמים.
• כדאי לערוך פעילות חווייתית ביצירה בצבעים שונים.
דף העבודה:
דף עבודה בחוף הים
חוֹף הַיָם הוּא חֲגִיגָה ֹשֶל צְבָעִים
נָסוּ לְתָאֵר אוֹתָם.
הַצֶבַע לְמַה הוּא ֹשַיָיךְ?
1 לָבָן לְקֶצֶף הַגָלִים לְבֶּגֶד הַיָם
2 ֹשָחוֹר
3 כָּחוֹל
4 תְּכֵלֶת
5 צָהוֹב
6 יָרוֹק
7 אָדוֹם