שם השיעור: מבנים ומוסדות ציבור
מקצוע הוראה: מולדת, חברה ואזרחות
כיתה: ה
פרק הלימוד: "שכונה שצמחה על חולות"
מושג ותופעה: מיקום מוסדות ציבור בשכונת רמת פולג
רציונאל: במהלך הסיור בשכונה יראו התלמידים היכן נמצאים מוסדות הציבור, מה תפקידיהם והאם הגישה אליהם נוחה
סוג ההתנסות: תצפית ומסקנות
שיעור הכנה: הסבר כללי על מוסדות ציבור ומטרת הקמתם. הסבר על כללי התנהגות והליכה בקבוצות
שיעור עוקב: ריכוז הממצאים, דיון בכיתה. העלאה נושא לדיון: האם יש מחסור במבני ציבור כלשהם בשכונה?
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מבנים ומוסדות ציבור
השיעור פותח בידי המורות: עפרוני נגה; לוי ורד; קומנדו כוכבית
מבית הספר: "בגין", נתניה
במסגרת: השתלמות בלמידה חוץ-כיתתית
בהנחיית: רועי שמיר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2008
תחנת הלימוד: שכונת רמת פולג
דגשים והערות: כללי התנהגות וזהירות
דף העבודה:
מבנים ומוסדות ציבור – דף עבודה
בשכונתנו קיימים מבנים ומוסדות ציבוריים
נסייר בשכונה, נכתוב את שם המוסד ותפקידו
שם המוסד מטרת המוסד
(חברתית, רפואית, חינוכית, כלכלית)
בסיור שערכנו בשכונה ראינו כי קיימים ______ מוסדות ציבוריים
הנותנים שירות ל ________, שייכים ל _________ ולמענו.
לכל מוסד ציבורי _________ משלו.