שם השיעור: מרכיבי הכושר הגופני
מקצוע הוראה: חינוך גופני
כיתה: ח'-ט'
פרק הלימוד: מרכיבי הכושר הגופני
מושג ותופעה: מרכיבי הכושר הגופני כפי שמקבלים ביטוי בביצוע המתקנים השונים
רציונאל: מרכיבי הכושר הגופני הם: כוח, זריזות, שיווי משקל, גמישות, סיבולת לב ריאה וקואורדינציה. הפעילות בכל מיתקן מדגישה את אחד או יותר מהיכולות הללו. המושג 'כושר גופני' יוצג לתלמידים על ידי סיכום כלל הפעילויות בשיעור העוקב.
סוג ההתנסות: השתתפות
שיעור הכנה: בכיתה, תרגול של בדיקת דופק; בשטח, בטרם ביצוע, היכרות עם כל אחד מהמיתקנים והדרך הנכונה לבצע אותו.
שיעור עוקב: איסוף חוויות התלמידים מהפעילויות השונות; ריכוז המידע שנאסף באמצעות טבלה – כל מתקן וסוגי היכולות והמיומנויות שהוא מחייב; סיכום המושג כושר גופני, בהקשר ליכולות ולמדידות הדופק.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מרכיבי הכושר הגופני
השיעור פותח בידי המורות: לא ידוע
מבית הספר: לא ידוע
במסגרת: יום מערכת בגן לאומי ירקון
בהנחיית: הצוות הדידקטי
בשנת: 2003
תחנת הלימוד: מתקני הספורט הפעיל בפארק אפק: שיווי משקל, מקביליות, חבל טיפוס, קיר טיפוס, ניתור לגובה.
דגשים והערות:
דף העבודה:
דף אישי לספורטאי
שם התלמיד ____________ כיתה: __________ תאריך ___________
האם אתה עוסק בפעילות גופנית בשעות הפנאי: כן / לא
אם כן, מהו סוג הפעילות? _____________________________________
שעת הזינוק: ____________ שעת הסיום: ___________
דופק לפני זינוק
דופק בסיום המסלול
דופק לאחר 5 דקות מסיום הפעילות
לאחר מנוחה קצרה (עד 5 דק') השלם את הטבלה:
התחנה תיאור הפעילות מהו סוג המיומנות שנדרשתם להפעיל לצורך ביצוע המשימה?
קטע הריצה
הליכה על קורת עץ
חבל טיפוס
מקבילית
קיר טיפוס
מתקן ניתור