שם השיעור: ריצת ניווט בחצר בית-ספר
מקצוע הוראה: חינוך גופני
כיתה: ד'
פרק הלימוד: אימון
מושג ותופעה: ביצוע ריצת ניווט במרחב הסגור והמוכר של החצר
רציונאל: שימוש בידע נלמד בגיאוגרפיה, בנושא מפות, לשם התנסות בריצת ניווט, המהווה את אחד מענפי הספורט העממי.
סוג ההתנסות: השתתפות
שיעור הכנה: היכרות עם תרשים בית ספר ומיד אודות ענף הספורט 'ריצת ניווט'.
שיעור עוקב: התייחסות לחוויות התלמידים מההתנסות; המושג 'ספורט עממי'; התייחסות לשילוב בין כושר גופני לבין מיומנות שכלית.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: ניווט בחצר בית הספר
השיעור פותח בידי המורות: פנינה זקהיים וקרינה בטאט
מבית הספר: רימלט, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות: יש לצייר תרשים של חצר בית הספר
דף העבודה: ניווט בעזרת תרשים
דף עבודה – ניווט בעזרת מפה
הערה: יש לצייד את התלמידים בתרשים חצר בית הספר ולהניח חפצים בנקודות הציון.
1. התלמידים יקבלו מפות עם נקודות ציון ויתבקשו לצאת לחצר ביה"ס ולהגיע לנקודות המסומנות במהירות האפשרית.
2. כל תלמיד שחוזר עם נתון שהביא מנקודת הציון מקבל מפה נוספת ומוצא את נקודת הציון בה. על התלמידים לנסות ולהגיע למקסימום נקודות ציון אפשריות