שם השיעור: מוסיקה בטבע
מקצוע הוראה: מוסיקה
כיתה: ג'-ו'
פרק הלימוד: יצירה
מושג ותופעה: צלילי הטבע כמושגים מוסיקליים, כגון: תנועת עלים ברוח, גלים בים וכד'.
רציונאל: התלמידים מכירים את המושגים המוסיקליים ומתאמנים בהם במסגרת השיעורים בכיתה. חיקוי צלילי הטבע והנוף הם משימה מורכבת המדגימה היטב את מיומנותם של התלמידים בהפעלת הכלים והבנתם את המושגים המוסיקליים.
סוג ההתנסות: משתפת
שיעור הכנה: חזרה על המושגים: פורטה (חזקים), מצו-פורטה (בינוניים), פינו (חלשים)
שיעור עוקב: השמעת יצירה מוסיקלית המבוססת על האזנה לטבע
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: המוסיקה של פינת החי
השיעור פותח בידי המורות: סופיה קילובטי
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: פינת החי, פארק לכיש, אשדוד
דגשים והערות:
דף העבודה: מי אני ומה שמי?
שם התלמיד: __________________
מי אני ומה שמי
ים כלים מוסיקליים
א. הקשב לצלילי הים
(הוספת איור של סירה ודג) א. נגן את צלילי הים מהכלים שבידך
ב. הקשב לצלילי הציפורים
(הוספת איור של ציפור) ב. נגן צלילי ציפורים בעזרת הכלים שבידך
ג. צבע בעזרת הצבעים את הצלילים ששמעת
(הוספת איור של אוזן) ג. צייר כלים מוסיקליים שבעזרתם ניגנת
ד. התאם את הצבע החזק לסימן (צלילים חזקים)
ד. התאם את הצבע החלש לסימן (צלילים חלשים)