שם השיעור: בעיות מילוליות בכפל
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ב'
פרק הלימוד: בעיות כפל
מושג ותופעה: חיבור וכפל
רציונאל: התלמידים למדו בכיתה לפתור בעיות בכפל והתאמנו בכתיבת בעיות מילוליות. על מנת להגיע להבנת משמעות הכפל יש לתרגל את הנושא גם מחוץ לכיתה.
סוג ההתנסות: תצפית, עבודת צוות.
שיעור הכנה: הדרכה בכיתה לנקודת התצפית המדויקת, לימוד נושא הכפל, הבהרת מושגים: טור, שורות. חלוקת התלמידים לזוגות, הבנת משמעות הלמידה מחוץ לכיתה והגדרת שטח הפעילות.
שיעור עוקב: דפי עבודה נוספים הבוחנים את הבנת משמעות הכפל.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: בעיות מילוליות בכפל
השיעור פותח בידי המורות: צוות א'-ג'
מבית הספר: בן גוריון, נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: שולי לינדר ירקוני
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חצר ביה"ס
דגשים והערות: חלונות בית הספר ואדניות הנמצאות בחצר נבחרו כאמצעים להמחשת משמעות הכפל. על ידי תצפית והתבוננות בחלונות המבנה ובהשוואה באדניות , התלמיד יבין שכאשר אין קבוצות שוות , לא ניתן לכתוב תרגיל כפל.
השיעור מתנהל בכמה שלבים:
הגעה למקום התצפית, עמידה מול הקיר שנבחר, קריאת דף העבודה. ספירת החלונות, הקומות וחיבור תרגיל חשבוני תוך התייעצות עם בן הזוג. לאחר מכן מעבר למקום התצפית השני – האדניות.
חזרה על המושגים שנלמדו (טור, שורה) תוך הבנה מעמיקה בעקבות ההמחשה החזותית.
דף העבודה: לא צורף