שם השיעור: זיהוי זוויות
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ג'
פרק הלימוד: משולשים
מושג ותופעה: סוגי זוויות בחיבורים בין חלקים שונים במתקני שעשועים בגן
רציונאל: תרגול היכולת לזהות זוויות שונות
סוג ההתנסות: חקירה ותרגול
שיעור הכנה: הכרת המושג זווית וסוגי זוויות
שיעור עוקב: איסוף הממצאים וחזרה על האבחנה בין זוויות שונות.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: זיהוי זוויות בגן שעשועים
השיעור פותח בידי המורות: רחל גליקמן, מיכל לפיד, טובה מריים, נעמי לייטר ואורית ברנר
מבית הספר: וינגייט
במסגרת: השתלמות רכזי טיולים
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2001
תחנת הלימוד: גן המשחקים
דגשים והערות: התייחסות לגן המשחקים בהיבט לימודי ולא משחקי
דף העבודה: זוויות בגן המשחקים
דף עבודה – זוויות בגן המשחקים
היום תצאו ל"גן הבנים". קראו היטב את ההוראות ובצעו את המבוקש.
חשוב מאוד לזכור!!! – אין לטפס על המתקנים השונים, אין לצאת משטח הגן, יש לשמור על הניקיון כי זה מקום ציבורי השייך לכולם.
1. הגעתם לגן הבנים.
2. הסתדרו בקבוצות שנקבעו בכיתה.
3. הסתובבו בין המתקנים השונים, התבוננו וחקרו...
4. קבוצתכם צריכה לבחור שני מתקנים (או יותר) אשר נמצאים בגן. התבוננו היטב ומצאו זוויות שונות.
5. ציירו את כל אחד מהמתקנים והדגישו את הזוויות החבויות במתקן שציירתם.
6. אילו סוגי זוויות גיליתם?
7. איזו משפחה / סוג זוויות נפוצה יותר?
8. תכננו וציירו (על הדף המצורף) מתקן שעשועים חדשני ומקורי ושלבו בו זוויות שונות. הקפידו כי המתקן יהיה בטיחותי לשימוש.