שם השיעור: זיהוי ישרים מקבילים
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: הנדסה
מושג ותופעה: ישרים מקבילים בגופים בסביבה
רציונאל: העברה של החומר העיוני הנלמד למציאות לשם הגברת הרלוונטיות של השיעור.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: לימוד המושגים המתאימים
שיעור עוקב: איסוף המידע מהחוץ והבנת חשיבות הישרים המקבילים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: זיהוי ישרים מקבילים בגופים בסביבה
השיעור פותח בידי המורות: חגית פזגל, ירדנה גלר, זהבה גינת, אורית יהושוע, אירה ברייטגנד.
מבית הספר: יונתן
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית:
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: חצר ביה"ס
דגשים והערות:
דף העבודה: ישרים מקבילים –פעילות מחקרית
דף עבודה – ישרים מקבילים – פעילות מחקרית
הפעילות תתבצע בחצר ביה"ס, עקבו אחר ההוראות למיקום המדויק.
לא לשכוח להביא את הציוד המתאים: לוחות כתיבה, עיפרון ומחק, צבעים /טושים, סרט מדידה, חבלים, מקלות וסרגל.
נתחיל את הפעילות במקום זה:
צאו לחצר ביה"ס דרך הכניסה הראשית, פנו שמאלה והתרכזו בקו התפר שבין קצה הרחבה לתחילת מגרש הספורט (ליד שער השומרת).
התבוננו סביב וענו על השאלות הבאות:
1. אתרו לפחות 5 חפצים וגופים שיש בהם קווים מקבילים. ציינו לפניכם מהם אותם חפצים.
2. הוכיחו כי הישרים בחפצים אלה אכן מקבילים, היעזרו בהגדרת הישרים המקבילים ובסרט המדידה.
3. ציירו 3 מהחפצים שאיתרתם, סמנו בציור את הישרים המקבילים בצבע.
4. בחרו באחד החפצים ונסו לבנותו (בעזרת המקלות והחבלים) בישרים שאינם מקבילים. שערו מה יקרה לחפץ? _______________________________________________
לסיום: נסו לשער מדוע חפצים אלה ועוד רבים אחרים בנויים מישרים מקבילים? ______________________________________________________________________________