שם השיעור: מדידה כיתה א'
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: א'
פרק הלימוד:
מושג ותופעה: אמצעי המדידה
רציונאל: השטח מזמן לתלמידים הכרות עם אמצעי מדידה שונים מאלו המוכרים להם. חשיפתם לאמצעים נוספים תאפשר, לצד התרגול, גם את החשיפה לסוגיית בחירת אמצעי המדידה המתאים.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: מיון אמצעי מדידה ושיטות מדידה המוכרים לתלמידים.
שיעור עוקב: הצגת המסקנה מחקירת אמצעי המדידה השונים
פיתוח ולווי: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מדידה
השיעור פותח בידי המורות: רויטל
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות חדר מורים
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: תשס"ה
תחנת הלימוד: פארק לכיש
דגשים והערות: בוצע במסגרת יום מערכת בפארק לכיש. ניתן לביצוע בסביבות נוספות.
דף העבודה: ללמוד למדוד
בית הספר "שקד" אשדוד שם התלמיד: ________
ללמוד למדוד
מנהלת בית הספר רוצה לבדוק את האורך של חצר בית הספר מנקודה א' לנקודה ב', לצורך בניית גדר.
עזרו לה למדוד את המרחק בין שתי הנקודות:
האמצעי כמות – כמה מדדת?
רגל
אמה
טפח
מהי שיטת המדידה הנוחה ביותר? ומדוע
____________________________________________________________________