שם השיעור: יחידות מדידה כיתה ד'
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: הנדסה – מדידת אורך
מושג ותופעה: האחדת יחידת המדידה והתאמתה לגודל הגוף הנמדד
רציונאל: התלמידים מתנסים במדידות שונות ובתוך כך נדרשים לקבוע יחידת מדידה אחידה, ויחידה שאורכה מתאים לגודל הגופים הנמדדים.
סוג ההתנסות: מיומנות
שיעור הכנה: תרגול מדידה בעזרת סרגל
.שיעור עוקב: איסוף הממצאים מההתנסות ומסקנות לגבי שיטת המדידה המועדפת למרחקים שונים
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: בחירה של יחידת מדידה
השיעור פותח בידי המורות: אלה פרידמן
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית.
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: פינת החי, פארק לכיש, אשדוד
דגשים והערות: פינת החי מוקפת גדר הניתנת למדידה
דף העבודה: יחידות מדידה למדידת אורך הגדר
בי"ס שקד אשדוד
שם: _____________ תאריך: _________
דף עבודה: פינת החי – מדידת אורך
משימה בעבודה אישית:
1. בפינת החי יש גדר. הגדר בצורת ____ ובעירייה החליטו לחדש רק חלק מהגדר (שתי צלעות). ענו על השאלה: כמה מתכת צריך להזמין?
2. מדדו בעזרת כף הרגל אורך שתי צלעות של הגדר (חלק מהגדר).
א. אורך הצלע הראשונה הוא _____ כפות רגליים
ב. אורך הצלע השנייה הוא ______ כפות רגליים
3. כמה כפות רגליים מצאתם בשתי הצלעות? פתרו את התרגיל הבא:
__________ = _________ + ___________
4. מדדו כף הרגל בס"מ: אורך כף הרגל _________ ס"מ.
5. מהו אורך שתי הצלעות בס"מ? כתבו תרגיל לחישוב אורך הגדר ותרו אותו (בחישוב ניתן להשתמש במחשבון): __________ = _________ X _________
מהי התוצאה שקיבלתם בתרגיל: _________
6. האם נוח להשתמש בס"מ במדידת מרחקים כאלו? כן/לא
7. באיזו יחידת מידה מקובל להשתמש במדידות אילו? הקיפו תשובתכם:
א. סנטימטר ב. דצימטר ג. מטר ד. קילומטר
8. הפכו את מידותכם למטרים וכתבו כמה אורך מתכת צריך להזמין בשביל שתי הצלעות? _______ מטרים.
9. אם הגדר היתה בנויה בצורת מלבן, מהו אורך כל הגדר? ________ מטרים.