שם השיעור: מדידת אורכים
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ב'
פרק הלימוד: מידות ומדידות
מושג ותופעה: טפח, אמה, צעד
רציונאל: בבית הספר נמצאים צורות ומשטחים אותם ניתן למדוד לאורכם ולרוחבם. ההחלטה על בחירת נושא הלימוד באה כדי להראות לילדים שהמדידה הינה חלק בלתי נפרד מחיינו. הקשיים בהם ייתקלו הילדים במהלך המדידה הם אותם קשיים בהם נתקלו בני האדם בעבר, שבעקבותיהם התפתחה שיטת מדידה מדויקת, יעילה יותר ואוניברסאלית.
סוג ההתנסות: תרגול מדידה
שיעור הכנה: עיסוק במושגי המדידה הבהרת מושגים (טפח אמה יד), התנסות קלה במושגים בכיתה, הבהרת היסטוריית המדידה מתקופת התנ"ך שימוש במושגים מתקופה זו.
שיעור עוקב: דיון בדף העבודה כרענון, עמידה על מסקנת הדף כי שיטת המדידה באמצעות אברי גוף אינה יעילה והצגת מושגי המטר והסנטימטר בסרגל ומטר מדידה.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מדידת אורכים
השיעור פותח בידי המורות: ויקי איבגי, קרן הרשקוביץ, שדמית שבת.
מבית הספר: שרת קרית אונו
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: שביט סער
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות: רצוי לבחור מקום מתוחם בגדר ולנסות להימנע ממפריעים חיצוניים.
דף העבודה:
מדידת אורכים.doc