שם השיעור: גיאומטריה סביבנו
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה:
פרק הלימוד:
מושג ותופעה: מדידה, היקף, שטחים
רציונאל: רצועת חוף הנמצאת סמוך לבית ספרנו מזמנת התבוננות נוספת והפעם מהמבט הגיאומטרי. צורות נוף בשלוב תכנון אורבאני מבליטות את היופי ואחידותו של המקום
הסתכלות על טופוגרפיה ויופי טבעי מגבירות את המודעות לסביבה וניצול נכון של משאבי טבע.
סוג ההתנסות: תכנון רצועת החוף, שרטוט
שיעור הכנה: הסבר על כללי יציאה לשטח וחזרה על המושגים הנלמדים בשיעורים קודמים אשר יסייעו בהתנסות מחוץ לכיתה
שיעור עוקב: הצגת התוצרים על ידי התלמידים בפינת המתמטיקה והתייחסות תלמידי הכיתה לתכנונים השונים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: גיאומטריה סביבנו
השיעור פותח בידי המורות: אלה לילוב, לריסה בוצ'ינסקי
מבית הספר: יהודה הנשיא
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: איילת יוסט בן-מרדכי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: רצועת חוף
דגשים והערות:
בזמן יציאה מחוץ לכותלי בית הספר יש לשמור על הכללים הבאים:
1. יש להיצמד למדרכה.
2. יש להישמע להוראות המורה והמלווה.
3. יש להצטייד בדף עפרון ומטר (גלגלת)
4. כל קבוצה תקבל משימה שעליה לבצעה ובתום הביצוע יש להסביר ולהדגים למלאה.
5. בזמן ביצועה המשימה יש לתאר את כל שלבי העבודה.
דף העבודה:
תצפית ברצועת החוף הסמוכה לבית הספר
הנהלת בית הספר פונה אליכם בבקשה לתכנן את רצועת החוף הנמצאת בסמוך לבית ספרנו.
הגישו את התכנון על גבי דף משובץ.
שרטטו את המבנים והמשטחים ממבט על.
1.תכננו גינה וחישבו כמה מטר ריבוע דשא תצטרכו על- מנת לכסות את השטח.
2.הכינו שרטוט של בית קפה בצורת מלבן ומקמו אותו בסמוך לכביש.
3.תכננו גינה למשחקי ילדים בצורת טרפז.
4.תכננו פינת מנוחה לקשישים בצורת ריבוע.
עבודה מהנה