שם השיעור: דיאגראמה
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: א'-ב'
פרק הלימוד: חקר נתונים.
מושג ותופעה: דיאגרמה,צירי הדיאגרמה, עמודות, שנתות, מאונך/מאוזן.
רציונאל: התלמידים יתנסו הלכה למעשה בתהליך איסוף מידע והצגתו עי דיאגרמה.
סוג ההתנסות: בניית דיאגרמה לאור תופעות נצפות בחצר
שיעור הכנה: הכרת המושגים דיאגרמה, עמודות, עמודה הגבוהה /הנמוכה ביותר בדיאגרמה .
הסקת מסקנות הנובעות מדיאגרמה לדוגמא.
לימוד אופן איסוף נתונים וארגונם בטבלה
חלוקת דף המשימה המיועד והסבר על המשימה.
חלוקת התלמידים, חזרה על חוקים, ארגון התלמידים בזוגות.
שיעור עוקב: דף סיכום התצפית לאור הדיאגרמה שערכו התלמידים
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: דיאגרמה
השיעור פותח בידי המורות:
מבית הספר: שז"ר נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: שולי לינדר ירקוני
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
• שיעור ההכנה מחולק לשני חלקים, לשיקול המורה בהתאם לאוכלוסיית הילדים מה להעביר משיעור ההכנה.
• שיעור ההכנה יתקיים כשבוע לפני השיעור בחוץ
• מטרת השיעור בחוץ הינה המיומנות של איסוף הנתונים והצגתם עי' דיאגרמה ולא עיסוק בשאלת מחקר מסויימת.
• אם הכיתה אינה מורגלת לעבודה בזוגות יש ליזום עבודה מקדימה לפני היציאה
אל מחוץ הכיתה .
השיעור החוץ-כיתתי עצמו , לא יערך יותר מאשר 20-25 ד' בחוץ וזאת בהתאם לאופי האוכלוסיה הלומדת.
דף העבודה
דיאגרמה. מה מה מה?
בְנוּ דִיאגְרָמָה שֶל פְרָחִים.
לְכָל פרח שתראו צִבְעוּ מִשְבֶצֶת בַעֲמוּדָה הַמָתְאִימָה לו.
1. | | |
2. | | |
3. | | |
4. | | |
5. | | |
6. | | |
7. | | |
8. | | |
9. | | |
10. | | |
11. | | |
12. | | |
13. | | |
14. | | |
15. | | |
16. | | |
17. | | |
פרח אדום פרח צהוב פרח סגול
דף עבודה לסיכום בכיתה.
דיאגרמה. מה מה מה?
2. ענו לפי הדיאגרמה :
א. כמה פרחים בשטח המוגדר בחצר בית הספר?______________
ב. כמה פרחים אדומים בחצר בית הספר?____________________
ג. כמה פרחים צהובים בחצר בית הספר?_____________________
ד. באיזו עמודה יש הכי הרבה פרחים?________________________
ה. באיזו עמודה יש הכי מעט פרחים?_________________________
3. התבוננו בדיאגרמה וענה : איזה סוג פרחים מבין ה – 3 יש הכי הרבה בשטח המוגדר בחצר בית הספר ?
__________________________________________________________________________________________
4 . מה למדתם מהדיאגרמה שציירתם ? ______________________________________________________________