שם השיעור: מחקר נתונים לדיאגרמה
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ג
פרק הלימוד: חקר נתונים
מושג ותופעה: ריכוז מספר רב של נתונים (חלונות במבני ציבור) והצגתם בצורה ברורה
רציונאל: באמצעות ההתנסות יראו התלמידים כיצד הדיאגרמה מסייעת להעריך את כמות הנתונים ולמיינם
סוג ההתנסות: תצפית ואיסוף נתונים
שיעור הכנה: הכרת המושג דיאגרמה, הדגמת דיאגרמה בכיתה
שיעור עוקב: הצגת הממצאים ודיון על חשיבות המיון של הנתונים כך שיסיע לקבלת המידע. בהמשך יציבו התלמידים את הנתונים על גבי דיאגרמה.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מחקר נתונים לדיאגרמה
השיעור פותח בידי המורות: עפרוני נגה; לוי ורד; קומנדו כוכבית
מבית הספר: "בגין", נתניה
במסגרת: השתלמות בלמידה חוץ-כיתתית
בהנחיית: רועי שמיר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2008
תחנת הלימוד: מבני ציבור בשכונת רמת פולג
דגשים והערות: כללי התנהגות וזהירות
דף העבודה:
מחקר נתונים לדיאגרמה – דף עבודה
איסוף נתונים – מספר החלונות במוסדות הציבור בשכונה
נסייר בשכונה, נתבונן בכל מוסד ציבורי ונספור את כמות החלונות
שם המוסד כמות החלונות במוסד
במוסדות הציבור מספר חלונות שווה / שונה בכל מבנה
ב __________
מבנים ומוסדות ציבור – דף עבודה
בשכונתנו קיימים מבנים ומוסדות ציבוריים
נסייר בשכונה, נכתוב את שם המוסד ותפקידו
שם המוסד מטרת המוסד
(חברתית, רפואית, חינוכית, כלכלי)
בסיור שערכנו בשכונה ראינו כי קיימים ______ מוסדות ציבוריים
הנותנים שירות ל ________, שייכים ל _________ ולמענו.
לכל מוסד ציבורי _________ משלו.