שם השיעור: חקר נתונים ודיאגרמה
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ד
פרק הלימוד: דיאגרמה
מושג ותופעה: תצפית, איסוף נתונים, דיאגרמה
רציונאל: התלמידים צופים בפעילות מוכרת להם. אחרי איסוף הנתונים ילמדו כיצד להעבירם לדיאגרמה שמסייעת בניתוח המידע שנאסף.
סוג ההתנסות: תצפית ואיסוף נתונים
שיעור הכנה: הכרת מושגים – דיאגרמה, תצפית שטח
שיעור עוקב: ריכוז הנתונים שנאספו בחוץ לדיאגרמה
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: חקר נתונים ודיאגרמה
השיעור פותח בידי המורות:
מבית הספר: בגין, נתניה
במסגרת: השתלמות
בהנחיית: רועי שמיר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: מרכז מסחרי
דגשים והערות:
התלמידים יבצעו עבודת חקירה ואיסוף נתונים במרכז המסחרי, כאשר את בניית הדיאגרמה והכנתה יבצעו ביחד עם המורה בשיעור העוקב לאר ההתנסות.
דף העבודה
בית הספר בגין כיתות ד'
חוקרים במרכז המסחרי
אזור התצפית: _________
שעת התחלת התצפית: ____ שעת סיום התצפית: ____ סה"כ זמן התצפית:______
נבחרתם לחקור ולבדוק שתי שאלות חשובות:
כמה אנשים משתמשים בשירותי המקום הנבדק בשעה מסוימת זו?
מתוך המשתמשים: כמה גברים? כמה נשים?
לפניכם טבלה שתסייע לכם באיסוף הנתונים ומציאת התשובות לשתי השאלות.
בכל פעם שמגיע/ה גבר /אישה לבנק עליכם לסמן בעמודה המתאימה בטבלה.
מספר האנשים שהשתמשו בשירותי העסק
גברים נשים
סה"כ סה"כ
סה"כ גברים ונשים
לסיכום (אני מתאר את מהלך הסיור ומספר על הגילויים במהלכו)
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
ביה"ס בגין כיתות ד'
חוקרים במרכז המסחרי – פעילות לשיעור העוקב
איסוף הנתונים לטבלה
שם העסק כמות הנשים כמות הגברים סה"כ הערות
מקדולנד'ס
בית הקפה
בנק
מרכולית