שם השיעור: מניית זוגי ואי-זוגי
מקצוע הוראה: חשבון
כיתה: א'
פרק הלימוד: המספרים ומנייה
מושג ותופעה: מניה, זוגי ואי זוגי, בעלי הכותרת של הפרחים
רציונאל: התנסות חווייתית במניית מספרים זוגיים ואי-זוגיים
סוג ההתנסות: תרגול
שיעור הכנה: הכרת המושגים: שדה הבור, מיון, זוגי, אי זוגי, טבלה.
שיעור עוקב: הצגת הממצאים שנאספו בטבלה ולימוד מיון פריטים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מניית זוגי ואי-זוגי בשדה
השיעור פותח בידי המורות: לבנה סבן, אורה ליברמן, ורדית איליש, קרן קרסילובסקי ומירב חנוכה.
מבית הספר: יונתן, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אילן בן זאב
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: שדה הבור
דגשים והערות:
דף העבודה: "לשדה יצאנו, כלנית מצאנו..."
שם: _______________
דף עבודה – "לשדה יצאנו, כלנית מצאנו..."
פעילות בשדה הבור בסביבת ביה"ס
משימות:
א. אספו 5 פרחים שונים.
ב. ספרו את עלי הכותרת של כל פרח.
ג. השלימו את הטבלה:
ציירו את הפרח צבע הפרח מספר עלי הכותרת הקיפו את המילה הנכונה
1. זוגי / אי זוגי
2. זוגי / אי זוגי
3. זוגי / אי זוגי
4. זוגי / אי זוגי
5. זוגי / אי זוגי
סה"כ ביחד: ________