שם השיעור: גופים בשלולית
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ו'
פרק הלימוד: הנדסה- גופים
מושג ותופעה: זיהוי גופים שונים, חישוב שטחים והיקפים
רציונאל: זיהוי ושיום הגופים בגן ופגישה עימם, תסייע לתלמידים להפנמת הנושא.
המדידה המעשית, כתיבת הנתונים, תוכיח שאכן הנושאים שנלמדו בכיתה
באים לידי ביטוי ומיושמים בשטח.
סוג ההתנסות: חישוב שטחים והיקפים של גופים שונים.
שיעור הכנה: הדרכה והסבר לגבי המיקום וגבולות המקום בו הינם אמורים לבצע את משימותיהם. לימוד המושגים והמיומנויות בהם הם עומדים לעסוק בשטח.
תרגול המיומנויות חישובי היקפים ושטחים, אשר נלמדו בכיתה והתנסות עיונית על המושגים.
שיעור עוקב: דיווח על אופן העבודה ומה הייתה העדפתם- לעבוד באפן אישי, בזוג או בקבוצות.
בדיקה של תוצאות המשימות. בירור לגבי יעילות המשימה בעבור התלמידים
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: גופים בשלולית.
השיעור פותח בידי המורות: אילנה טייב, אלינור קדוש.
מבית הספר: איתמר , נתניה.
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: אילן בן זאב.
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: פארק השעשועים בשלולית החורף- נתניה
דגשים והערות: המתקנים נדרשים לחשב שטחים והיקפים של מתקנים בפארק השעשועים.
כל תלמיד מקבל דף משימה, וניתנת להם אפשרות לעבוד באפן יחיד/ זוגות/ קבוצות, והם בוחרים באופן אינסטינקטיבי.
דף העבודה:
גופים בשלולית
הנך נמצא בשטח מתקני הפארק.
ציוד נדרש: מטר, מחשבון וכלי כתיבה.
משימות:
1. התבונן סביבך וערוך רשימה ארוכה של מתקנים או חפצים שבנויים מגופים שונים.
שם החפץ/ המתקן גוף מתאים
חלקי הספסל מנסרות
2. האם יש קשר בין בחירת הגוף במתקנים בפארק, לשימוש הנעשה בו:
______________________________________________________________________________
הנדסאי תקינות ובטיחות מטעם עיריית נתניה, ביקר בפארק והחליט לשנות את כל הגלילים שבמתקנים לחרוטים או מנסרות. לטענתו מראה הפארק ישתנה לטובה.
האם אתה בעד החלטת ההנדסאי או נגד?___________________________________________
נמק: _________________________________________________________________________
מעגלים שונים בפארק!
זהה בפארק 5 מעגלים שונים, מדוד רדיוס וקוטר.
חשב את שטחם והיקפם בעזרת מחשבון.
שם המעגל רדיוס קוטר היקף שטח
חישוב נעים ומהנה!