שם השיעור: תכונות גופים
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ו'
פרק הלימוד: הנדסה - גופים
מושג ותופעה: סוגי גופים הנדסיים במרחב
רציונאל: עולמנו מורכב מגופים רבים. לכל גוף תכונות המאפיינות אותו ומשפיעות על השימוש בו. רק לאחר זיהוי והגדרה של התכונות, ניתן להגדיר מהו גוף ומהם השימושים האפשריים בו.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: הצגת דרכי החקירה שיש לבצע.
שיעור עוקב: הצגת דוגמאות שנבדקו; הקשר בין תכונות הגופים לבין השימושים השונים שנעשה בגופים אלו בשטח.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: זיהוי גופים בגן השעשועים
השיעור פותח בידי המורות: יפעת שלום, אלה פרידמן, ילנה גריניוב, איריס שוורץ
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: הגינה הציבורית ברובע י"ג', אשדוד
דגשים והערות: גופים רבים מצויים במתקני משחק בגינה ציבורית החשופים לילדים.
דף העבודה: זיהוי גופים
דף עבודה – זיהוי גופים
1. גשו לאחד ממתקני המשחקים, על פי הכוונת המורה
2. התבוננו במתקן ובחרו את אחד מהגופים המשורטטים הדומה לו ביותר:
יש להוסיף איור של: גליל, חרוט, תיבה, ופרמידה
3. איזה תכונות קיימות בגוף:
א. הגוף הוא פאון / הגוף הוא לא פאון
ב. בגוף יש בסיס אחד / בגוף יש שני בסיסים
ג. בגוף הבסיסים מקבילים
ד. בגוף הבסיסים חופפים
ה. בגוף המעטפת מתוחה
ו. יש קודקוד מול הבסיס
ז. המעטפת בנויה ממלבנים / המעטפת בנויה ממשולשים
4. סכמו את תכונותיו של הגוף
_________________________________________________________________________________________________________________________________
5. האם אתה מכיר את שם הגוף?
_________________________________________________________________________________________________________________________________
6. מדוע לדעתכם המתקן בנוי מגוף זה?
__________________________________________________________________________________________________________________________________