שם השיעור: חישוב שטחים
מקצוע הוראה: מתמטיקה
כיתה: ה- ו
פרק הלימוד: שטחים
מושג ותופעה: חישוב שטחים ושרטוט לפי קנה מידה
רציונאל: עד כה עסקו התלמידים בחישוב שטחים של מצולעים על גבי נייר. בשיעור זה ננסה לשלב שתי מיומנויות תוך ניסיון להראות לתלמידים את החשיבות והרלוונטיות של נושא מדידת השטחים לחיי היום יום.
סוג ההתנסות: מיומנות
שיעור הכנה: הכנת דרישות התכנון
שיעור עוקב: בדיקת הקשיים בביצוע המשימה; הצגת הישגי התלמידים
פיתוח ולווי: נעם אבן, הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: תכנון חצר בית הספר לקראת מסיבת הסיום
השיעור פותח בידי המורות: גליה מדואל, אייק שטייף
מבית הספר: עין תמר, עין תמר
במסגרת: השתלמות הנהלה וצוות מוביל, מחוז דרום
בהנחיית: נעם אבן, הצוות הדידקטי
בשנת: 2003
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה: ההצעה שלנו לתכנון חצר בית הספר
עין תמר
ההצעה שלנו לתכנון רחבת בית הספר
שמות חברי הקבוצה: ___________________________________
תאריך התכנון: _______________________________________
שם התוכנית: ________________________________________
לצורך הכנת תוכניתכם לעיצוב רחבת בית הספר למסיבת הסיום עליכם לבצע את המשימות הבאות:
1. מדדו את האורך והרוחב של הרחבה המרכזית (היעזרו בגלגלת)
2. חשבו את שטח הרחבה במטרים מרובעים
3. שרטטו על גבי נייר את המגרש לפי קנה מידה שתגדירו (מומלץ: כל מטר שווה – חצי סנטימטר).
4. כדי לתכנן את הרחבה עליכם להתחשב בנתונים הבאים:
גודל הבמה: 8 מטר
מערכת הגברה: 2 מטר + מטר אחד לכל רמקול (סה"כ שני רמקולים)
שולחנות אורחים: אורך כל שולחן 2 מטר (סה"כ 12 שולחנות של 6 איש)
הכינו שרטוט מלא של הצעתכם (בקנה מידה מתאים) כולל מיקום במה, שולחנות וכו').
הכינו מסע פרסום לתוכניתכם לקראת הדיון על התחרות הזוכה
בהצלחה